Úvod » Obchod » Predaj » Vytvorte si atraktívnu predajňu: Ako vystavovať produkty?

Vytvorte si atraktívnu predajňu: Ako vystavovať produkty?

0
Vytvorte si atraktívnu predajňu: Ako vystavovať produkty?

Vytvorte si atraktívnu predajňu: Ako vystavovať produkty?

Spôsob, akým sú produkty v predajni vystavené, je veľmi dôležitý, a to už od prvej impresie. Esteticky príjemné a premyslené usporiadanie môže okamžite upútať pozornosť zákazníkov a zvýšiť tak šancu, že si niečo kúpia. Ako vystaviť tovar tak, aby ste zvýšili predaje, posilnili spokojnosť zákazníkov a podporili celkový imidž obchodu?

Zaujmite na prvý pohľad

Už prvý dojem, ktorý zákazník získa pri vstupe do obchodu, je veľmi dôležitý a môže ovplyvniť jeho rozhodnutie, či sa v obchode zdrží, alebo nie. Vstup do vášho obchodu je pre zákazníka ako prvé stretnutie s vašou ponukou. Ako prvé musíte vytvoriť vizuálny záujem – jasné farby a kvalitné osvetlenie okamžite upútajú pozornosť.

Výklady alebo vitríny (toto vybavenie predajne nielenže zvýrazní vaše produkty, ale zároveň ho aj ochráni) by mali byť tematické, napríklad sezónne. Vďaka tomu zákazníci získajú informáciu o tom, že obchod sleduje aktuálne trendy. Ak predávate sezónne alebo limitované produkty, umiestnite ich hneď pri vchode – to môže motivovať zákazníkov, aby sa zastavili a preskúmali produkty ešte predtým, ako si všimnú iné položky v obchode.

Ideálne riešenie pre vašu predajňu

Pri zariaďovaní je dôležité zvážiť veľkosť dostupného priestoru, typ ponúkaného tovaru a celkový obchodný koncept. Existuje totiž viacero možností, ako tovar vystaviť.  Do obchodov s menšími priestormi, kde je potrebné využiť každý centimeter a zároveň udržať vizuálnu čistotu, sú vhodné napríklad drážkové regály.

Pre usporiadanie tovaru v obchodoch, ktoré predávajú väčší objem produktov (napr. knihy či elektroniku) sú vhodné obchodné regály, ideálne s výškovo nastaviteľnými policami. Pre akciové produkty alebo sezónne zľavy sú zase skvelé gondoly. Zariaďovanie komerčných interiérov by ste mali nechať na odborníkov, ktorí vám poradia s výberom najvhodnejšieho nábytku do predajne, ako aj so samotnou realizáciou na mieru.

Zoznámte sa s psychológiou nakupovania

Ak je interiér predajne dobre usporiadaný, zákazníci v ňom môžu stráviť viac času, objaviť nové produkty a nakoniec aj nakúpiť. Medzi najčastejšie stratégie patrí umiestňovanie tovaru na konce regálov, tzn. na najviditeľnejšie miesta, okolo ktorých všetci prechádzajú, k pokladniam (najmä pre impulzívne nákupy) a do úrovne očí. Využívané je tiež bodové osvetlenie, ktoré nenásilným spôsobom upozorní na vybraný tovar vo vitrínach.

Tovar vystavujte na rôznych úrovniach

Používajte rôzne úrovne na vystavenie tovaru, napríklad police, regály a pulty. Zákazníci tak budú mať dôvod pozerať sa na celý priestor a objavovať širší sortiment. Navyše, rôzne úrovne umožňujú lepšie využiť priestor predajne, najmä ak je menšia.

Zdroje a literatúra

  • Zdroj foto: THINK b / Adobestock.com

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥