Úvod » Marketing » Marketing » Všeobecný marketing » VYPRACOVANIE HODNOTOVÝCH PONÚK

AKO MôŽE PODNIK VYHODNOTIŤ SÚBOR PRÍLEŽITOSTÍ A VYBRAŤ SI Z NICH?

Ak podnik nájde mrkt príležitosti, stojí pred problémom, ktoré si zasluhujú pozornosť. Musia si zvoliť kritériá, ktorými sa pri hľadaní a výbere rentabilných príležitostí riadi.
Pre stanovenie odhadu celkovej pravdepodobnosti úspešného zavedenia nového produktu je obvykle treba 3 čiastkové pravdepodobnosti:

Celková pravdepodobnosť úspechu = (P. technického dokončenia) x (P. obchodného využitia za predpokladu technického dokončenia) x (P. ekonomického úspechu za predpokladu obchodného využitia)

AKO MôŽE PODNIK ZLEPŠIŤ SVOJU VÝKONNOSŤ PRI ZAVÁDZANÍ NOVÝZH VÝROBKOV A SLUŽIEB?

Jedna vec je nájsť sľubnú mrkt príležitosť, druhá je premeniť ju na úspešne využité obchodné produkty. Miera neúspešnosti nových produktov je 80% u spotrebného tovaru a 30% u priemyselného tovaru. Príčinou rozdielu je to, že nové priemyselné produkty sú zvyčajne reakciou na existujúcu potrebu, zatiaľ čo spotrebné sa podobajú na už existujúce produkty a nákladnou reklamou sa snažia zmeniť nákupné správanie zákazníkov tak, aby preferovali ich produkt.

Problémy pri vývoji nového produktu:
– prezident presadil svoj zamilovaný nápad bez akýchkoľvek dôkazov o jeho životaschopnosti
– pôvodná koncepcia bola v každom útvare tak modifikovaná, že súčasná verzia sa už pôvodnému nápady takmer vôbec nepodobá
– nepodarilo sa zaistiť kvalitné pokrytie trhu
– podnik nemal dostatočnú reklamu a zákazníci sa nedozvedeli i novom produkte
– príliš vysoká cena
– podnik uviedol produkt na trh len preto, že už doňho investoval priveľa, a dúfa, že sa mu utopené náklady vrátia

Podnik by sa mal vyvarovať týchto problémov. Mal by sledovať faktory, ktoré indikujú, že produkt bude úspešne zavedený:
– nesmierne vysoký odhad ziskovosti, teda ak aj bol príliš optimistický, môže byť návratnosť slušná, aj keď nedosiahne požadovanú úroveň
– vydávať primerane na rozširovanie informácií o produkte, lebo ak zákazník nevie o produkte a jeho prínosoch, nemôže si ho kúpiť
– úspešné sú zvyčajne prvé originálne produkty, nie tie, ktoré prišli po nich
– produkt vyvíjať v multidisciplinárnom tíme, v ktorom dobrá spolupráca
šéf musí podporovať nápady a plány na nové produkty.

5 komentárov “VYPRACOVANIE HODNOTOVÝCH PONÚK

  1. Hodnotová ponuka je sľub značky zákazníkom, ktorý vysvetľuje, prečo je produkt alebo služba jedinečná a prečo je lepšia než konkurencia. Je základom marketingovej komunikácie.

  2. Zameranie sa na hodnotové ponuky môže byť problematické, ak sú sľuby nerealistické alebo zavádzajúce, čo môže poškodiť dôveru zákazníkov.

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥