Znalostný manažment a objavovanie znalostí v databáze
Znalostný manažment Jeden zo základných pojmov znalostného manažmentu (knowledge management, KM) – pojem „znalosť“ je problémový hneď z viacerých hľadísk....
Znalostný manažment Jeden zo základných pojmov znalostného manažmentu (knowledge management, KM) – pojem „znalosť“ je problémový hneď z viacerých hľadísk....
Informačný manažment prešiel od roku 1966 niekoľkými zásadnými etapami vývoja: 1. etapa vývoja informačného manažmentu - hromadné spracovanie údajov 1966...
Rozhodovanie predstavuje jadro manažmentu, pretože patrí medzi najvýznamnejšie aktivity, ktoré vykonávajú manažéri firiem oprávnene. Kvalita prijímaných rozhodnutí v rozhodujúcej miere...
Plánovanie ako funkcia manažmentu Plánovanie je cieľavedomá a sústavná činnosť určujúca presne čo bude organizácia robiť na dosiahnutie podnikových cieľov....
Môžeme konštatovať, že manažérom sa nikto z nás nerodí, ale skutočnosť, že sa ním stane, dáva možnosť dokázať, či túto...
Komunikovať pre nás znamená vec samozrejmá, bez toho, aby sme sa nad tým hlbšie zamysleli. Až keď pozorujeme malé deti...
Dnes sa už fakticky žiadny podnik, firma, organizácia nezaobíde bez pravidelného, alebo nepravidelného stretnutia pracovného tímu, porady. Porada, vzájomná komunikácia...
Imidž (image) manažéra dotvára jadro jeho osobnosti. Ide o súhrn vonkajších a vnútorných prejavov, nepísaných pravidiel, na základe ktorých si...
Stres a jeho definície Podľa slovníka cudzích slov - stres (stress, napätie) je súhrn pocitov spôsobených provokujúcimi činiteľmi rôzneho druhu,...
Zdroje stresu Medzi interné zdroje stresu v pracovnom prostredí patria Trvalé státie Trvalé státie je náročnejšie hlavne pre starších ľudí....
Termín mobbing (mobing) sme prevzali z anglického slova „to mob“, čo znamená vulgárne vynadať, vrhnúť sa. Rozumieme ním psychický a...
Otázka presadenia sa úzko súvisí so sebavedomým, sebaistotou a pozitívnym myslením človeka. Veľmi vhodnou pomôckou v rozvoji sebavedomia sa stáva...
Konkurencieschopnosť Konkurencieschopnosť je často citovaný pojem, pod ktorým sa zvyčajne intuitívne rozumie schopnosť firmy (podniku) úspešne odolávať konkurencii s rovnakým...
Inovácie Pojem inovácia nemá v literatúre jednoznačný význam. Inováciami rozumieme praktické prenesenie nových ideí ľudí do produktov, služieb, procesov, systémov...
Japonská ekonomika sa začala rozvíjať v 70. a 80. rokoch minulého storočia. Dnes je Japonsko so svojimi výrobkami, spoľahlivosťou a...
Úvod Cieľom práce je zadefinovať ciele projektu, analyzovať ciele projektu prostredníctvom pomôcky SMART, popísať typy cieľov projektu a definovať postavenie...
Cieľom práce je definovať operatívne ciele, popísať ich obsah, charakteristiku a uviesť príklady operatívnych cieľov, poukázať na súvislosť medzi operatívnymi...
Štýly vedenia Štýl vedenia je vertikálny vzťah vedúceho k podriadeným charakteristický pre daného vedúceho pracovníka. Je to v podstate forma...
Informačný systém je účelové usporiadanie vzťahov medzi ľuďmi, dátovými zdrojmi, procedúrami ich spracovania, vrátane technologických prostriedkov. Toto usporiadanie zabezpečuje: zber,...
Odvetvím informatiky, ktoré sa zaoberá vyjadrením, spracovaním a prenášaním informácií v podniku je podniková informatika. Nástrojom podnikovej informatiky, ktorý slúži...
Úvod Základným poslaním manažmentu je objasniť náplň manažérskej práce, pochopiť rozdiel medzi manažérskou prácou, ktorá je založená na princípe osobného...
Asertivita Asertívne jednajúci človek dokáže presne a jasne definovať o čo mu ide, ako situáciu vidí, čo si myslí. Udržiava...
Komunikačné systémy skupín Komunikácia prebieha na rôznych úrovniach a medzi rôznym počtom aktérov procesu komunikácie. Skupinová komunikácia sa od medzi...
Komunikácia je proces prenosu informácií zväčša medzi viacerými ľuďmi. Informácie vychádzajú od odosielateľa a prichádzajú k prijímateľovi informácie. Prenos týchto...