( Miki,  0)

Slováci sa boja peňazí

Prieskumy naznačujú, že my Slováci máme radi peniaze. Na tom by nebolo nič zvláštneho, ak by ten prieskum jedným dychom nedodal, že Slováci sa zároveň peňazí boja.

Nevieme narábať s peniazmi

Akonáhle sa začneme rozprávať o peniazoch, pôžičkách, úveroch, investovaní, splátkach alebo sporení, začnú sa nám potiť dlane, zrýchli sa nám dych a začneme cítiť zvláštne šteklenie v podbrušku. A pritom každý deň prichádzame do kontaktu s peniazmi a premýšľame v hodnotách vyjadrených peniazmi. Myslíme si, že niekto iný dokáže s našimi peniazmi narábať lepšie, ako my.

Investícia do neznáma

Uvediem jeden príklad za všetky. Pred mesiacom nám do našej ekonomickej poradne volala 70 ročná pani Irena. Vyzeralo to, že sa chce pochváliť, ako dobre investovala a len bola zvedavá, chcela len vedieť, kde má investované svoje peniaze. Pani Irena v priebehu tohto roku naposielala na neznáme účty neznámym ľuďom viac ako 2500 EUR. Len preto, že jej zavolal niekto z Londýna a ona nevie dosť dobre po anglicky. Otravoval ju tak dlho, kým neposlala všetky úspory. Dala mu prístupy do internetového bankovníctva, do obchodného účtu, zdieľala s ním osobné údaje, ale hlavne, posielala peniaze na neznáme účty. Pani Irena urobila toľko školáckých chýb, že by sa z toho dala napísať stredne veľká publikácia s názvom Ako sa zbaviť peňazí v rekordne krátkom čase.

Aby peniaze neboli otravné

Podstatou finančnej gramotnosti je, aby peniaze neboli pre ľudí otravné. EuroEkonóm v spolupráci so súťažou Zlatá minca založil sekciu venovanú finančnej gramotnosti. Chceme takto prispieť k zvyšovaniu finančnej gramotnosti nás všetkých. Budeme radi, keď nám s tým pomôžete.

Autor: Miki

Tento príspevok bol vytvorený 21.9.2022 a aktualizovaný 22.9.2022. Pozrite si ďalšie príspevky autora Miki.


Zdroje a literatúra

  • www.partnersgroup.sk – Tlačové správy – SLOVÁCI MAJÚ PENIAZE RADI, UKÁZAL PRIESKUM. TAK PREČO SA ICH BOJA? Dostupné online: https://www.partnersgroup.sk/detail/slovaci-maju-peniaze-radi-ukazal-prieskum-tak-preco-sa-ich-boja
  • Prieskum agentúry FOCUS: Reprezentatívny kvantitatívny prieskum formou face to face (osobných) rozhovorov realizovala agentúra FOCUS medzi obyvateľmi SR vo veku od 18 rokov, na vzorke 1 511 respondentov. Realizoval sa v júli 2017.

Pridaj komentár

Komentár sa zobrazí až po schválení.