Online nakupovanie je obľúbené medzi všetkými vekovými skupinami. Niet divu. Vzniká stále viac a viac internetových obchodov a konkurencia v predaji produktov sa zvyšuje. Online trhoviská si však budujú dôveru a svojim kupujúcim poskytujú skvelé príležitosti nakúpiť presne to, čo hľadajú, a navyše za skvelé ceny. Prečo teda nakupovať online, a v čom je e-commerce lepší ako klasický kamenný obchod?
1. Obrovský výber a rozmanitosť produktov
Fyzické predajne majú obmedzené zásoby. Nechávajú si len tie veci, ktoré sú najpredávanejšie. Existuje mnoho rôznych dôvodov, ktoré ovplyvňujú dostupnosť produktov. Miestny predajca sa tiež snaží predať svoje obmedzené zásoby. Pri online nakupovaní dokáže jeden predajca vytvoriť rozmanitý sortiment produktov od rôznych výrobcov. To je napríklad obrovskou výhodou pri nákupe elektroniky. Až 63 % nakupujúcich nakupuje online, pretože si môže prezerať a vyberať produkty podľa svojho vkusu a najnovších trendov. Jednoducho, na internete nájdete naozaj nekonečné možnosti.
2. Pohodlie a nakupovanie odkiaľkoľvek
Online nakupovanie je neuveriteľne jednoduché. Nemusíte sa naň pripravovať ani opúšťať váš pohodlný gauč, pričom môžete navštíviť pokojne aj 20 obchodov naraz. Povedzme si otvorene, mnohí radi nakupujú aj cez svoju pracovnú dobu a tvária sa pritom, že pracujú. Nakupovať môžete aj cez svoj mobilný telefón napríklad v autobuse alebo v električke. Aj preto tento spôsob šetrí čas, je ľahko dostupný, a môžete nakupovať v podstate 24/7.
3. Lepšie ceny so zľavovými kupónmi
Účelom online nakupovania nie je len dostupnosť širokej škály rôznych produktov. Mnohé webové stránky ponúkajú aj nižšiu cenu ako v bežnom obchode. Majú totiž nižšie prevádzkové náklady. Existuje tiež hneď niekoľko možností na porovnanie cien v rôznych obchodoch. Obchodníci v e-commerce pravidelne ponúkajú na rôzne produkty aj zľavy, čím sa snažia predbehnúť svoju konkurenciu.
4. Žiadny predajný tlak ani davy ľudí
Každý z nás to pozná – vstúpite do obchodu, a predajcovia sa na vás nahrnú ako včely na med. Okrem toho, že vám je tento kontakt pravdepodobne nepríjemný, snažia sa vás mnohokrát nalákať na nákup ďalších položiek, ktoré nepotrebujete. Niekedy preto ideme do obchodu kúpiť jednu vec, ale domov sa vrátime s ďalšími tromi alebo štyrmi (zbytočnými) položkami. Účelom online nakupovania je odstrániť tento tlak na zákazníka a uľahčiť nakupovanie. Na internete stránku môžete kedykoľvek opustiť a vrátiť sa bez toho, aby vás niekto nútil do akejkoľvek konverzácie.
Väčšina z nás tiež nenávidí dav a dlhé rady. Tým sa občas na predajných miestach nedá vyhnúť. V preplnenej oblasti sa nakupovanie stáva náročnou úlohou. Problémom je tiež nedostupnosť vami hľadaného tovaru či dokonca parkovanie. To na internete riešiť rozhodne nemusíte.
5. Jasné informácie o produktoch a predajcoch
Keď zákazník navštívi online nákupnú platformu, dostane jasné informácie o produkte, ktorý si chce kúpiť. Používateľ tiež bude vedieť, či je produkt šetrný k životnému prostrediu alebo nie, z čoho je vyrobený, prípadne aké skúsenosti s ním majú ľudia, ktorí ho už vyskúšali. Až 35 % zákazníkov navštevuje online platformy, aby skontrolovali produkty, ktoré si chcú kúpiť. V kamennom obchode sa musíte spoľahnúť len na svoj vlastný úsudok a radu predajcu.
Autor: Marek
Tento príspevok bol vytvorený 8.7.2022. Pozrite si ďalšie príspevky autora Marek.