(, EuroEkonóm.sk ,  0)

Obchodný dom, ľudová predajňa, samoobsluha, hypermarket

Obchodný dom

Obchodné domy vznikli v roku 1851. Príčiny vzniku: rast industrializácie, rast spotreby, rast možnosti v oblasti premiestňovania produktov. Celková charakteristika obchodného domu:

Ľudová predajňa

Prvé ľudové predajne sa objavujú v r. 1880, príčiny vzniku boli rovnaké, ako pri obchodných domoch. Celková charakteristika ľudovej predajne:

  • čiastočne to, čo v obchodných domoch
  • rýchly obrat tovaru
  • nediferencované ceny

Samoobsluha

Samoobsluhy sa objavili v roku 1916. Medzi hlavné príčiny vzniku samoobslúh patrili:

Celková charakteristika samoobsluhy:

  • široký sortiment potravín
  • rýchly obrat zásob
  • časť práce prenesená na spotrebiteľa
  • nízke marže

Hypermarket

Hypermarket definujeme od roku 1963. Vznikol z niekoľkých dôvodov:

Celková charakteristika hypermarketu:

  • umiestnenie na perifériách miest
  • veľká predajná plocha
  • nízke marže
  • vhodné parkoviská

Autor: EuroEkonóm.sk

Tento príspevok bol vytvorený 1.7.2008 a aktualizovaný 7.9.2017. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.

Už ste čítali?


Pridaj komentár