Distribučné kanály sú určitým spôsobom usporiadané všetky subjekty, ktoré sa zúčastňujú distribučného procesu produktu tak, aby zabezpečili disponibilitu produktov na ceste od výrobcu k spotrebiteľovi.
Distribučný kanál
Distribučný kanál je možné chápať podľa dvoch základných koncepcií:
- Tradičná koncepcia – chápe distribučný kanál ako spojenie výrobcov a obchodných sprostredkovateľov bez zahrnutia inštitúcií, ktoré plnia z marketingového hľadiska niektoré špecifické funkcie. Viac sa o marketingových distribučných kanáloch dočítate v článku Marketingové kanály a e-commerce.
- Systémová koncepcia – zahŕňa do distribučného kanálu všetky organizácie, ktoré sa buď priamo alebo nepriamo podieľajú na tvorbe distribučného kanálu
Funkcie distribučných kanálov
Medzi hlavné funkcie distribučných kanálov patria:
- výskum trhu
- podpora odbytu
- rokovanie
- preberanie rizika
- získavanie kontaktov
- transformácia sortimentu
- fyzická distribúcia
- financovanie
Autor: EuroEkonóm.sk
Tento príspevok bol vytvorený 1.7.2008 a aktualizovaný 7.9.2017. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.