Niekto by povedal, že vizitky sú dávno nemoderné a vôbec sa nepoužívajú. Aj keď o nich nie je tak počuť, ako kedysi, stále spĺňajú svoju funkciu. Či už svoje vizitky osobne dávate ľuďom na stretnutiach alebo ich prikladáte k nákupu zákazníkov, nie je dôvod ich prestať používať. Práve naopak si na ňu môžete zadať viac údajov. Napríklad váš názov profilu na sociálnych sieťach či vlastnú webstránku. Toto sú najpopulárnejšie veľkosti vizitiek.
Najobľúbenejšie pre zahraničie
2 x 3.5 palca veľká vizitka je najpoužívanejšia a najpopulárnejšia pre USA a Kanadu. Ak sa preto rozhodnete posielať tovar alebo stretávať sa s ľuďmi z týchto krajín, veľkosť 2 x 3.5 je to najlepšie, čo môžete urobiť. Dôležité je ale podotknúť, že len so samotnou vizitkou spravíte dobrý dojem. Teda ak je samotná vizitka pekná, z kvalitného materiálu a správnej veľkosti. Ak by ste túto veľkosť chceli v milimetroch, tak je to 50 x 90 a 1050 x 600 v pixeloch.
Dominant Európy
V Európe je najpoužívanejšia vizitka o čosi väčšia na šírku, ale menšia na výšku, ako v USA a Kanade. Ide o veľkosť 2,125 x 3,375 palca. Na milimetre je to 53,975 x 85,725. Môžete ju tak využívať vo všetkých krajinách nachádzajúcich sa v Európe. Vrátane Slovenska, Česka, Rakúska a podobne. Správna veľkosť vizitky ale nerobí všetko. Nezabudnite aj na jej vyplnení, ktoré musí byť s rezervou od okraja. Ide o ⅛ palca, čiže 3,175 milimetra z každej strany.
Buďte výnimoční
Ako nebyť ako každý jeden podnik, podnikateľ či slávna osobnosť? Byť jednoducho iný. Inakosť sa dnes nosí a vďaka nej si vás ľudia ľahšie zapamätajú. Ak máte niečo výnimočné, podľa toho si vás ľudia kategorizujú. Práve to, čo vás odlíši, môže byť aj vizitka. Veľkosť v tvare štvorca je jednoznačne niečo originálne. Ide o veľkosť 2 x 2 palca alebo 2,5 x 2,5 palca. Na milimetre je to 51 x 51 alebo 63.5 x 63,5 milimetra. Stačí tak málo na to byť špeciálnym.
Vizitka do vrecka
Ide o mini verziu vizitky, ale nijako jej to neuškodí. Práve naopak, takáto vizitka dokáže jasne odkázať, čo s ňou chcete zdeliť. To hlavne vďaka tomu, aká je malá, nemá na sebe veľa priestoru na grafiku. Preto na ňu úplne stačí zadať kontaktné údaje. Takáto vizitka by mala byť 1,5 x 3,5 alebo 1,75 x 3,5 palca veľká. Na milimetre to je 38 x 90 alebo 44,45 x 90 milimetrov. Šetríte materiálom, nesnažíte sa nasilu nikoho upútať a je to funkčné.
Vizitka, ktorá má čo povedať
Z celého zoznamu je práve táto vizitka najväčšia. Ponúka množstvo priestoru, ktoré čaká len na vaše údaje. Môžete ho vyplniť obrázkami, textom či spraviť z neho zľavový kupón. V tomto prípade platí, že byť kreatívnym sa vyplatí. Zároveň ide o vizitku, ktorá má ryhu umožňujúcu túto vizitku zložiť na polovicu. Takže aj napriek svojej veľkosti je praktická. Existujú 2 varianty a to: 2 x 7 alebo 3,5 x 4 palca. Na milimetre to je 50 x 177,8 alebo 90 x 101,6.
Záver
Najbližšie, keď sa vám dostane do rúk niekoho vizitka, všimnite si jej veľkosť. Oplatí sa všímať si ale aj jej prvky, ako má vyriešenú grafiku a typ písma. Takéto detaily dokážu hrať veľkú rolu. Nezabúdajte však, že niekedy je menej naozaj viac. Neoplatí sa preto vizitku prehýriť farbami, textom a veľkosťou. Aj v jednoduchosti je krása, stačí vedieť, ako na to.