( Robinson,  0)

Intuícia a schopnosť improvizácie sú dôležité nielen v začiatkoch podnikania, kedy čelíte doslova jednej výzve za druhou. Aby ste so svojím biznisom prerazili, potrebujete omnoho viac ako len ochotu nasledovať svoje vnútorné pocity či schopnosť reagovať na nečakané situácie.

Presne z tohto dôvodu by jedným zo základných stavebných kameňov vášho podnikania mala byť aj marketingová stratégia. Vysvetlíme, prečo to tak a pomocou akých analýz si ju môžete vyskladať.

Prečo vôbec potrebujete marketingovú stratégiu už na začiatku?

Hneď na úvod treba uviesť, že marketingová stratégia má pre vás zmysel aj vtedy, ak ešte nemáte vyčlenený rozpočet na reklamu a vôbec, ani neviete do akých foriem reklamy budete investovať. Napokon, marketingová stratégia zďaleka nie je iba o reklame. Predstavte si ju ako dlhodobý plán, ktorý vám pomôže porozumieť potrebám vašich zákazníkov, identifikovať alebo vytvoriť konkurenčné výhody, a v neposlednom rade aj dosahovať stanovené ciele. Podnikanie bez starostlivo pripravenej marketingovej stratégie je potom doslova ako strieľanie na slepo.

S prípravou marketingovej stratégie vám pomôžu aj experti

Tvorba marketingovej stratégie jednoznačne patrí do rúk odborníkom, pretože dôležitá je nielen teória, ale pridanou hodnotou je najmä prax a skúsenosti, ktorými sa pýši napríklad aj marketingová agentúra Bratislava. Ak ešte len začínate a váš rozpočet je veľmi našponovaný, pomôcť si dokážete aj sami Nižšie preto uvádzame základné typy analýz, ktoré vám pri tvorbe marketingovej stratégie poslúžia ako východiská.

digitalna-marketingova-strategia.jpeg

Segmentácia trhu, cielenie a poziciovanie (STP) – nevyhnutným krokom je zistiť, kto sú vaši potenciálni zákazníci a ako ich rozdeliť do vhodných segmentov na základe správania, potrieb či demografických faktorov. Z nich vyberiete najatraktívnejšie segmenty, ktoré sa stanú vašim primárnym cieľom.

SWOT analýza – tento typ analýzy je doslova evergreenom. Pomôže vám vyhodnotiť vaše silné a slabé stránky ako aj príležitosti a riziká. Správna SWOT je nevyhnutná pre optimálne nastavenie stratégie využívajúcej vaše výhody a eliminujúcej potenciálne hrozby.

Porterova analýza 5 síl – model piatich síl od Michaela Portera je užitočný pre analýzu konkurenčného prostredia. Zahŕňa vplyvy dodávateľov a odberateľov, hrozbu substitučných produktov, bariéry vstupu na trh a intenzitu konkurenčného súperenia v danom segmente.

Marketingový mix a USP – nevyhnutným základom pre marketingovú stratégiu je aj nastavenie vhodných marketingových nástrojov – produktu, ceny, distribúcie a komunikácie (tzv. 4P). Nemenej dôležité je už na začiatku podnikania identifikovať a definovať jedinečný predajný argument, ktorým sa odlíšite od konkurencie.

Autor: Robinson

Tento príspevok bol vytvorený 27.5.2024 a aktualizovaný 28.5.2024. Pozrite si ďalšie príspevky autora Robinson.


Pridaj komentár

Komentár sa zobrazí až po schválení.