Význam dokonale prepracovaného systému služieb zákazníkom vo vyspelých trhových ekonomikách stále rastie. V súčasnosti často platí, že kvalita služieb zákazníkom rozhoduje, či na trhu zvíťazíte vy alebo váš konkurent. K víťazstvu vám môže dopomôcť práve internet. Rovnaký internet môže byť však aj klincom do rakvy vašej firmy – to v prípade, že ho budete ignorovať. Služby zákazníkom môžu byť na internete dotiahnuté do dokonalosti, môžete informovať, radiť, ponúkať, vymieňať, ukazovať, predvádzať, vysvetľovať, predávať, nakupovať, vybavovať, riešiť problémy, atď., a to všetko písmom, slovom, statickým či pohyblivým obrazom. Ak chcete aj trojrozmerne.
Služby zákazníkom prostredníctvom internetu stavia svojou pohodlnosťou (nemusíte ani vstať od svojho osobného počítača) a jednoduchosťou (užívateľská prívetivosť je základom moderného internetu) systém týchto služieb na úplne novú úroveň. Pochopiteľne vytvárať systém služieb zákazníkom na internete má zmysel len vtedy, ak sú k nemu zákazníci pripojení. Na slovenskom internete zatiaľ preto nachádzame hlavne systémy služieb pre zákazníkov počítačových firiem alebo pre veľkoodberateľov.
Autor: EuroEkonóm.sk
Tento príspevok bol vytvorený 23.4.2008. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.
Ako môžu firmy využiť internet na zlepšenie služieb zákazníkom?
Vedie zlepšovanie zákazníckych služieb online k zanedbávaniu služieb offline?