Podmienky fungovania priameho marketingu:
1. Informácie o jedincovi
– vhodne zatriediť a vytvoriť schému podľa kúpneho potenciálu cieľovej skupiny
a) najväčší potenciál – skupina zákazníkov – všetci, kto si už v minulosti kúpil náš produkt a zareagoval na naše podnety
Rozlišuje sa – pravidelný spotrebiteľ a ten, čo kúpil raz
b) stredný potenciál – potenciálny zákazníci – už prejavili záujem o náš produkt.
Aj ľudia, o ktorých možno predpokladať, že sa stanú zákazníkmi, na základe informácií o nich
c) malý kúpny potenciál – eventuálni zákazníci – ťažko predpokladať záujem o daný produkt
Cieľ MK – posun zákazníka od eventuálneho cez potenciálneho ku skutočnému.
2. Existencia zoznamov zákazníkov
– problém, aby si firma vytvorila sama
– firma za istú províziu získa zoznamy od špecializovaných organizácií (obchodovanie so zoznamami, aj prenájom zoznamov)
– zoznamy sústreďujú predplatiteľov časopisu, ľudí v spolkoch, združeniach
Podmienky prenájmu externého zoznamu
1. mená prenajímame na jedno použitie
2. použitie – vopred dohodnuté s majiteľom zoznamu
3. musí byť dodržaný dátum rozoslania – schválený majiteľom zoznamu
3. Znalosť cieľov DM
o udržanie súčasných stálych zákazníkov
o vyvolanie prvej kúpy, rast zmeny značky
o predaj prostredníctvom priamej odozvy
o rast objemu predaja
4. Distribúcia ponuky DM
o rozširovanie posolstiev a ponúk prostredníctvom distribúcie
o výber vhodného distribučného programu DM – ovplyvňujú 3 základné faktory:
1. náklady na 1000 ponúk
2. miera odozvy
3. náklady na získanú objednávku
Autor: EuroEkonóm.sk
Tento príspevok bol vytvorený 23.4.2008. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.