Dôvody rozvoja direct marketingu (DM):
? životný štýl znemožňuje navštevovať obchody, problémy s parkovaním
? ušetriť čas, psychické vypätie
? možnosť nakúpiť vo vlastnom domácom pohodlí
? obchodníci prestávali predávať tzv. s pomalou obrátkou
? tovar s pomalou OH – predmet obchodu na základe DM
? rozvoj bezplatných telefonických čísel
? doručenie produktov do 24 hodín od objednania
? možnosť nákupu 24 hodín denne
? informačné technológie umožňujú tvorbu databáz
? obchodné spoločnosti začali využívať prvky DM na priame zasielanie zásielok
Autor: EuroEkonóm.sk
Tento príspevok bol vytvorený 23.4.2008. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.
Dôvody rozvoja direct marketingu zahŕňajú pohodlie nakupovania z domova, možnosť ušetriť čas a vyhnutie sa problémom s parkovaním. Tiež technologický pokrok, ako sú informačné technológie, ktoré umožňujú lepšiu tvorbu a správu zákazníckych databáz.
Etickosť agresívnych taktík v direct marketingu je sporná, pretože môže obťažovať zákazníkov a narúšať ich súkromie. Správne použitie by malo zahŕňať súhlas zákazníka a transparentnosť v komunikácii.
Aké by mali byť regulácie na ochranu spotrebiteľa voči potenciálne manipulatívnym praktikám v direct marketingu?