(, EuroEkonóm.sk ,  1)

Prehľad základných pojmov používaných webovými nástrojmi na meranie návštevnosti webu (napr. Google Analytics).

Návštevník

Návštevník (visitor) je unikátny internetový prehliadač, prostredníctvom ktorého došlo k stiahnutiu (zobrazeniu, načítaniu) webovej stránky na počítači užívateľa; návštevníkom sa ale rozumie človek, ktorý si v prehliadači stránku prezeral.

Návšteva

Návšteva (visit) je opakovaný prístup na daný web (stránku) jedným unikátnym návštevníkom; jeden človek totiž môže počas dňa/týždňa/mesiaca vstúpiť na web (stránku) niekoľkokrát – v tom prípade je zaznamenaný ako jeden návštevník, ktorý ale vykonal X návštev (prístupov, visits, sessions).

Zobrazená stránka

Zobrazená stránka (pageview) je HTML dokument s vloženým meracím kódom GA, ktorý sa zobrazil (načítal) v prehliadači návštevníka.

Vyhľadávacie frázy, kľúčové slová

Vyhľadávacie frázy, kľúčové slová (keywords) sú kombinácie slov, ktoré ľudia používajú na vyhľadávacích portáloch na nájdenie webovej stránky s požadovanými informáciami.

Jedinečné, unikátne zobrazenia stránok

Jedinečné, unikátne zobrazenia stránok (unique pageview) je počet návštev, počas ktorých bola prehliadnutá aspoň jedna z týchto stránok.

Doba na stránke

Doba na stránke (time on page) je priemerná doba, ktorú návštevníci strávili prezeraním si tejto stránky alebo skupiny stránok.

% ukončenia

Percento ukončenia (bounce rate) je je percento okamžitého opustenia webových stránok.

Autor: EuroEkonóm.sk

Tento príspevok bol vytvorený 19.3.2009. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.

Už ste čítali?


Ekonomická poradňa

  1. TOCELABS - analýza návštevnosti webu

    Merať sa vyplatí, keď …
    – Štartujete nový web
    – Chcete poznať efektivitu kampaní
    – Hľadáte chyby na webe
    – Prevádzkujete web pre užívateľa a nie len na parádu
    – Optimalizujete pre vyhľadávače (SEO)
    – Predávate reklamu na svojom webe
    – Zvyšujete návštevnosť
    – Pripravujete úpravy na webe

Pridaj komentár