Ako sa dajú naše výkony dobre predať?
§ ak ponúkame ojedinelý produkt s vysokým úžitkom pre zákazníka
§ zákazníci vedia o prednostiach našich výkonov
§ pri optimálnom využití možností firmy a predajcov
Zákazník hodnotí naše prednosti podľa:
o hodnoty výrobku
o vierohodnosti
o životných skúseností
Dôležité pri predaji je:
– vedenie predaja – kontola obratu, kontaktov so zákazníkmi, vedenie a podpora spolupracovníkov
– organizácia predaja – podľa veľkosti podniku a týka sa: nadväzovania kontaktov, ponuky, potvrdenie, plnenia objednávok a ich kontrola, rokovania, preverenie po splnení objednávky, starostlivosť
Bilancia pohybu zákazníkov – percento zákazníkov, ktorí od nás odídu, možnosti zabránenia tomu, stanovenia počtu nových zákazníkov, ktorých treba získať, aby sa paralyzovala migrácia
Proces predaja:
1. evidencia objednávok
2. definovanie fáz predaja a faktorov dôležitých pre zákazníka
3. samohodnotenie
4. opatrenia na zabezpečenie úspešnosti v budúcnosti
Predaj cez telefón a internet: dokonalý informačný systém, urýchlenie, zníženie nákladov, moderný a efektívny kontakt so zákazníkom, informácie o konkurencii
Autor: EuroEkonóm.sk
Tento príspevok bol vytvorený 16.12.2008. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.