(, EuroEkonóm.sk ,  4)

Dôvody stimulovania predajných síl (predajcov):
– charakter práce – frustrujúca práca
– ľudská prirodzenosť – ľudia pracujú menej, ak nie sú dobre motivovaný
– osobné problémy

Model motivácie hovorí
– manažéri predaja musia vedieť presvedčiť predávajúceho, že predávajú viac
– manažéri predaja musia vedieť presvedčiť predávajúceho, že odmena za zvýšené pracovné výkony je úmerná zvýšenému pracovnému nasadeniu

Významnosť motivátorov
– finančné odmeny
– morálne odmeny
– predajné kvóty – škola vysokých, miernych, variabilných kvót
– doplnkové motivátory – spoločenské udalosti, predajné súťaže

Autor: EuroEkonóm.sk

Tento príspevok bol vytvorený 19.3.2009. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.

Už ste čítali?


Ekonomická poradňa

  1. Jozef K.

    Prečo je motivovanie predajcov dôležité?

  2. Veronika Rociakova

    Motivovanie predajcov je kľúčové pre ich vysoký výkon a spokojnosť, čo priamo ovplyvňuje úspešnosť a ziskovosť podniku.

  3. Qilat

    Nie vždy; hoci finančné odmeny môžu byť silným motivátorom, iné formy, ako sú morálne odmeny alebo kariérny rast, môžu byť rovnako alebo dokonca účinnejšie v niektorých prípadoch.

  4. Adam Hrin

    Mohli by byť tradičné metódy motivovania predajcov považované za zastarané v modernom digitálnom obchodnom prostredí?

Pridaj komentár