Úvod » Manažment » Manažment » Marketingový manažment » Segmentácia – voľba cieľových trhov

Voľba cieľových trhov nasleduje po identifikácii trhových segmentov.

Hodnotenie trhových segmentov, 2 faktory:
– celkovú príťažlivosť segmentu
– ciele a zdroje firmy

5prístupov k výberu cieľového trhu:
sústredenie sa na jeden segment
výberová špecializácia
výrobková špecializácia
trhová špecializácia
pokrytie celého trhu

2 hlavné spôsoby obsluhovania trhu:
nediferencovateľný marketing
diferencovaný marketing

Náklady pri diferencovanom marketingu
– náklady spojené s modifikáciou výrobkov
– výrobné náklady
– náklady pripadajúce na správnu réžiu
– náklady na zásobovanie
– náklady na propagáciu

Doplnkové úvahy pri posudzovaní a výberu segmentov,
4 ďalšie záležitosti:
– etika voľby cieľových trhov
– medzisegmentové vzťahy a supersegmenty
– postup prenikania na cieľové segmenty
– medzisegmentová spolupráca

Megamarketing

Megamarketing predstavuje využitie strategickej koordinácie ekonomických, psychologických a politických schopností spolu s využitím public relations pre efektívnu kooperáciu zúčastnených strán, zameranú na efektívny vstup na trh alebo na operovanie na trhu.

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥