Tretie vydanie publikácie sa opäť čoskoro rozobralo. Vnímame to ako prejav reálnych zmien v ekonomike a jej smerovania k rozvinutému trhovému hospodárstvu. Majitelia, manažmenty, analytici v rôznych pozíciách musia výsledky podnikov „rozoberať“ v snahe objektívne identifikovať a interpretovať ich výkonnosť.
Na záujme o publikáciu sa asi „podpísal“ i vývoj v slovenskom vysokom školstve, pre ktorý je príznačný dynamický rast počtu ekonomických fakúlt a ekonomických študijných odborov na technických i humanitných fakultách.
Z vecného hľadiska prináša štvrté vydanie stať o „nových ukazovateľoch hodnotenia výkonnosti podnikov“, aktualizovaný štatistický materiál ilustrujúci finančné výsledky slovenských podnikov, úpravy vyplývajúce z nových právnych noriem a vecné rozšírenie problematiky v niektorých kapitolách. Základné členenie, autori a ich podiel sa nezmenili. Autori želajú čitateľom prospech zo štúdia publikácie a radi prijmú pripomienky vedúce ku skvalitneniu textu.
Z obsahu
I. ČASŤ – VYBRANÉ VECNÉ A METODICKÉ OTÁZKY FÍNANČNO-EKONOMICKEJ ANALÝZY PODNIKU
- 1. Štruktúra a obsah fínančno-ekonomickej analýzy podniku
- 2. Ukazovatele, sústavy ukazovateľov a analytické modely v podnikovej analýze
- 3. Metódy kvantifikácie vplyvu determinujúcich činiteľov
II. ČASŤ – ANALÝZA SÚHRNNÝCH VÝSLEDKOV
- 4. Analýza finančnej situácie podniku
- 5. Metódy prognózovania finančnej situácie podniku
- 6. Finančná analýza skupiny podnikov
- 7. Analýza kvantitatívnych výsledkov
- 8. Analýza hospodárskeho výsledku a peňažných tokov
- 9. Analýza úrovne transformačného procesu
- 10. Výrobková analýza
- 11. Analýza postavenia podniku na trhu
III. ČASŤ – ANALÝZA PARCIÁLNYCH VÝSLEDKOV
- 12. Analýza využitia a viazanosti výrobných činiteľov
- 13. Analýza nákladov