Marketingové plány závisia od veľkosti a zamerania činnosti podniku.
Otázky pred vypracovaním marketingového plánu:
1) Aké je poslanie, treba ho meniť?
2) Aké typy výrobkov či služieb ponúka klientom?
3) Aká je ekonomická situácia?
4) Aké je postavenie na trhu?
5) Aký je image podniku a čo ho vytvára?
Spoločné prvky obsahu plánu:
– syntéza údajov o okolí
– marketingová stratégia a priority vedenia podniku
– marketingové ciele
– marketingový program
– v oblasti výrobkov ’ plán výrobkov
– v oblasti zákazníkov ’ plán predaja
– v oblasti distribučnej siete ’ plán distribúcie
– v oblasti jednotlivých trhov ’ plán predaja
– prostriedky komunikácie
– služby zákazníkom
– prostriedky kontroly a analýzy
Marketingový plán
Potrebujete zostaviť marketingový plán podniku? Návod, ako na to nájdete na stránke marketingový plán podniku.
Autor: EuroEkonóm.sk
Tento príspevok bol vytvorený 1.7.2008 a aktualizovaný 7.11.2009. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.
Aké sú hlavné komponenty marketingového plánu?
Hlavné komponenty zahŕňajú syntézu údajov o okolí, marketingovú stratégiu, marketingové ciele, marketingový program, plány pre výrobky, predaj, distribúciu, komunikáciu a služby zákazníkom.
Je marketingový plán skutočne nevyhnutný pre úspech každého podniku, ako to naznačuje obsah článku?
Zatiaľ čo marketingový plán môže byť pre mnohé podniky nesmierne užitočný, úspech podniku možno dosiahnuť aj inými spôsobmi. Flexibilita, adaptácia na trh a inovácie môžu byť rovnako dôležité ako dobre štruktúrovaný marketingový plán.
Mohla by nadmerná závislosť na marketingovom pláne potlačiť kreativitu a príležitosti pre spontánne rozhodovanie v dynamickom trhovom prostredí?
Nadmerná závislosť na plánovaní skutočne môže obmedziť schopnosť firmy rýchlo reagovať na trhové zmeny a využiť nečakané príležitosti. Dôležité je nájsť rovnováhu medzi plánovaním a flexibilitou.