Európsky letecký a zbrojársky koncern EADS v stredu na leteckej show v Berlíne predstavil prvý vrtuľník poháňaný biopalivom na báze vodných rias.
Diesel-elektrický hybridný koncept je jedným z projektov, zoskupených pod názvom eCO2avia podľa EADS Innovation Works. Má vysokoefektívne elektrické motory poháňajúce rotory, v kombinácii s dieselovými motormi OPOC (motory s protibežnými piestami a protibežnými cylindrami). Zníženie spotreby paliva a emisií sa prejavuje až o 50% v porovnaní s vrtuľníkmi s konvenčnými dvojturbínovým pohonom.
Let na biopalivá vyrobené z rias je výskum, ktorý EADS rozvíja kvôli jeho budúcemu využitiu a aplikácii v leteckom priemysle. Množstvo oxidu uhličitého, ktorý sa uvoľní počas bežného letu na toto biopalivo sa rovná množstvu oxidu uhličitého, ktorý riasy absorbujú počas svojej rastovej fázy. To otvára možnosti letov bez produkcie uhlíka – carbon-free flights.
Motory takisto emitujú až o 40% menej NOx a veľmi malé množstvo oxidov síry (cca 10 ppm oproti 600 ppm pre normálne JET A1 palivo / kerozín). Tiež majú nízky obsah dusíka a síry v porovnaní s fosílnymi palivami.
Autor: Vrtulniky.sk
Tento príspevok bol vytvorený 14.6.2010 a aktualizovaný 3.7.2020. Pozrite si ďalšie príspevky autora Vrtulniky.sk.
Foto k nahliadnutiu tu: http://bioage.typepad.com/.a/6a00d8341c4fbe53ef01348382b140970c-popup
Aký typ biopaliva používa nový vrtuľník predstavený spoločnosťou EADS?
Vrtuľník používa biopalivo vyrobené z morských rias.
Biopalivo z morských rias môže byť udržateľnejšou a ekologickejšou alternatívou, keďže riasy počas rastu absorbujú CO2.
Aký vplyv môže mať široké prijatie biopalív na biodiverzitu morského prostredia?
Rozvoj výroby biopalív z rias by mohol mať vplyv na morské ekosystémy, závisí to od metód pestovania a zberu rias.