( Robinson,  0)

Čo je SEO a ako na to

SEO znamená optimalizáciu pre vyhľadávače a je to proces, ktorý sa používa na optimalizáciu technickej konfigurácie webových stránok, relevance obsahu a popularitu odkazov, aby sa ich stránky stali ľahko nájdenými, relevantnejšími a populárnejšími pre používateľské vyhľadávacie dopyty a ako dôsledok, aby ich vyhľadávače lepšie hodnotili.

Vyhľadávače odporúčajú úsilie v oblasti SEO, ktoré prospeje nielen používateľskej skúsenosti so vyhľadávaním, ale aj hodnoteniu stránok, a to tak, že obsah bude spĺňať potreby používateľov pri vyhľadávaní. To zahŕňa používanie relevantných kľúčových slov v nadpisoch, meta popisoch a nadpisoch (H1), zobrazovanie opisných URL adries s kľúčovými slovami namiesto postupnosti čísel a označenie schémou na špecifikáciu významu obsahu stránky, medzi ďalšími najlepšími postupmi v SEO.

Vyhľadávače pomáhajú ľuďom nájsť to, čo hľadajú online. Či už ide o výskum produktu, hľadanie reštaurácie alebo rezervovanie dovolenky, vyhľadávače sú častým východiskovým bodom, keď potrebujete informácie. Pre majiteľov podnikov predstavujú cennú príležitosť na smerovanie relevantnej návštevnosti na vaše webové stránky. Preto je SEO optimalizácia jednou zo služieb ktoré zvykne ponúkať skoro každá výkonnostne orientovaná marketingová agentúra.

Optimalizácia pre vyhľadávače (seo optimalizácia) je prax orientovania vašej webovej stránky tak, aby sa umiestnila vyššie na stránke výsledkov vyhľadávania (SERP), čo znamená viac návštevnosti. Cieľom je typicky umiestniť sa na prvú stránku výsledkov vyhľadávania Google pre vyhľadávacie termíny, ktoré sú pre vašu cieľovú skupinu najdôležitejšie. Takže SEO je rovnako o porozumení želaniam a potrebám vášho publika, ako o technickej povaze konfigurácie vašej webovej stránky.

Tu sú základy.

Ako fungujú vyhľadávače?

Vyhľadávače poskytujú výsledky pre akýkoľvek vyhľadávací dopyt, ktorý používateľ zadá. Aby to dosiahli, prehliadajú a „chápu“ rozsiahlu sieť webových stránok, ktoré tvoria web. Spúšťajú sofistikovaný algoritmus, ktorý určuje, ktoré výsledky zobraziť pre každý vyhľadávací dopyt.

Prečo sa SEO zameriava na Google?

Pre mnohých ľudí je pojem „vyhľadávač“ synonymom pre Google, ktorý má asi 83% globálneho trhu s vyhľadávačmi. Pretože Google je dominantným vyhľadávačom, SEO sa zvyčajne točí okolo toho, čo najlepšie funguje pre Google. Je užitočné mať jasné pochopenie toho, ako Google funguje a prečo.

Čo chce Google?

Google je navrhnutý tak, aby poskytoval najlepšiu možnú vyhľadávaciu skúsenosť svojim používateľom, alebo vyhľadávačom. To znamená poskytovanie najrelevantnejších výsledkov čo najrýchlejšie.

Dve základné prvky vyhľadávacej skúsenosti sú vyhľadávací termín (vstup používateľa) a výsledky vyhľadávania (výstup).

Predstavte si, že vyhľadáte „Abraka eshop a ponuka.“ Toto je jasný, jednoznačný vyhľadávací dopyt. Google chápe, čo sa pýtate, a ako najrelevantnejší organický výsledok poskytuje užitočnú stránku – vlastnú stránku Abrakastore.sk.

Z pohľadu Googlu ide o veľmi dobrý výsledok vyhľadávania a pozitívnu používateľskú skúsenosť, pretože je pravdepodobné, že používateľ klikne na prvý výsledok a bude spokojný s výsledkom.

Ako Google zarába peniaze?

Google získava zisky z dôvery a hodnotenia jeho vyhľadávacej služby. To dosahuje poskytovaním užitočných výsledkov vyhľadávania.

Google tiež poskytuje firmám možnosť platiť za umiestnenie reklamy na vrchu stránok s výsledkami vyhľadávania. Slovo „Reklama“ označuje tieto záznamy. Google zarába peniaze, keď vyhľadávači kliknú na tieto reklamy s platbou za kliknutie (PPC), ktoré si zakúpite cez Google Ads. Tieto reklamy uvidíte najmä pri všeobecnejších vyhľadávacích dopytoch.

Okrem malého označenia sa tieto výsledky vyhľadávania takmer nelíšia od ostatných výsledkov. Samozrejme, je to úmyselné, pretože veľa používateľov kliká na tieto výsledky bez toho, aby si uvedomili, že ide o reklamy.

Na toto Google spoľahne. V roku 2022 tvorili reklamné príjmy viac ako 80% z 279,8 miliárd dolárov, ktoré Google vygeneroval. Takže aj keď vyhľadávacie funkcie zostávajú jeho hlavným produktom, je závislý na svojom reklamnom biznise.

Anatómia výsledkov vyhľadávania

Výsledky SERP sa skladajú z platených výsledkov vyhľadávania a „organických“ výsledkov vyhľadávania, pričom organické výsledky neprispevujú k príjmom Googlu. Namiesto toho Google poskytuje organické výsledky na základe svojho hodnotenia relevancie a kvality stránky. V závislosti od typu vyhľadávacieho dopytu Google na SERP zahrnie aj rôzne prvky, ako sú mapy, obrázky alebo videá.

Objem reklám na SERP závisí od toho, čo používatelia vyhľadali. Ak by ste napríklad vyhľadali slovo „topánky“, pravdepodobne by ste našli podstatné množstvo najlepších výsledkov v podobe reklám. Skutočne, pravdepodobne budete musieť posunúť stránku nadol, aby ste našli prvý organický výsledok.

Vyhľadávanie ako toto obvykle generuje toľko reklám, pretože existuje silná šanca, že vyhľadávajúci hľadá možnosti na nákup topánok online, a je veľa spoločností vyrábajúcich topánky, ktoré sú ochotné zaplatiť za umiestnenie vo výsledkoch AdWords pre tento dopyt.

Na druhej strane, ak vyhľadáte niečo ako „abraka“, vaše výsledky budú iné. Pretože toto vyhľadávanie je väčšinou spojené s abraka eshopom, najlepšie výsledky sa týkajú toho. Ale stále ide o menej jasný dopyt. Nájdete vo výsledkoch, google business profil a ich domovskú stránku. Tieto 2 druhy výsledkov na vrchu naznačujú, že Google nevie presne, čo je vaším zámerom vyhľadávania, ale poskytuje rýchle cesty na získanie informácií o tíme, prečítanie ich najnovších noviniek alebo návštevu ich webovej stránky.

Pretože sa nezdá, že by za dopytom bola nejaká kúpna úmyselnosť, reklamanti nie sú ochotní súťažiť o kľúčové slovo, takže nie sú žiadne výsledky AdWords.

Ak však zmeníte dopyt na „abraka legíny“, čo signalizuje Google, že by ste mohli nakupovať, výsledky SERP sa zmenia tak, že budú obsahovať viac sponzorovaných výsledkov.

Úloha SEO

Cieľom SEO je zvýšiť váš ranking vo výsledkoch organického vyhľadávania. Existujú rôzne postupy na optimalizáciu výsledkov AdWords, nákupu a lokálnych výsledkov.

Hoci sa môže zdať, že toľko súperiacich prvkov zaberajúcich priestor na SERP tlačí organické záznamy nadol, SEO môže stále byť veľmi silné a lukratívne úsilie.

Keďže Google spracováva miliardy vyhľadávacích dopytov denne, organické výsledky vyhľadávania predstavujú veľmi veľký diel veľmi veľkého koláča. A aj keď je potrebná nejaká predbežná a ďalšia investícia na zabezpečenie a udržanie organických hodnotení, každé kliknutie, ktoré zasiela návštevnosť na vašu webovú stránku, je úplne zdarma. Online marketingová agentúra, teda taká, ktorá má skúsenosť s plateným (PPC) ale aj neplateným (SEO) zobrazením vo výsledkoch Google.sk, vie zabezpečiť takto celistvé pokrytie výsledkov a priviesť tak návštevníkov na klientský web / eshop.

Autor: Robinson

Tento príspevok bol vytvorený 13.5.2024. Pozrite si ďalšie príspevky autora Robinson.


Pridaj komentár

Komentár sa zobrazí až po schválení.

Štítky: