Pred desiatimi rokmi sa skupina vývojárov z Liberca pustila do naplnenia vízie vytvoriť najlepší rezervačný systém, ktorý pomôže podnikateľom zlepšiť správu ich služieb a zákazníkom uľahčí priebeh rezervačného procesu. Aj keď prvotný plán počítal s 3 až 4 mesiacmi práce, realita bola vo výsledku iná. No nie menej zaujímavá. A ako táto cesta vyzerala?
„Novoročné predsavzatie“ a prví používatelia
V januári 2012 bol prezentovaný nápad na možnú budúcu podobu inovatívneho rezervačného systému. Počas nasledujúcich 14 mesiacov vývoja bol vytvorený prototyp, na ktorého základoch dodnes stojí celé Reservanto. Hneď potom prišla na rad vizuálna stránka. Obdobie letných dovoleniek sa tak v roku 2013 nieslo predovšetkým v znamení práce nad grafickým designom. Aj napriek tomu to od predchádzajúceho kódovania bola príjemná zmena.
Prvá verejná verzia priniesla 6 používateľov hneď počas prvého dňa prevádzky. Úspech? Nie, pre Reservanto to bol záväzok pre ďalšie inovácie. Netrvalo dlho a systém sa tak dočkal prvých rozšírení. Tie sa týkali napríklad funkcie SMS pripomienok, úpravy webového rozhrania pre obchodníkov a tvorby mobilnej aplikácie pre jednoduchšiu dostupnosť.
Vývoj a zlepšovanie Reservanta sa nikdy nezastaví
Požiadavka po možnostiach online platby, partnerstvo s mediálnou skupinou alebo špecifické požiadavky podnikateľov, ktorí hľadali riešenia na mieru svojmu businessu. Všetko, čo zákazníkom chýbalo a malo potenciál pomôcť všetkým podnikateľom, sa postupne dopĺňalo. V súčasnosti je samozrejmosťou aj synchronizácia s Google kalendárom alebo zriaďovania vernostných kariet a permanentiek. Medzi najväčšie inovácie v priebehu rokov však rozhodne patria vlastné online platby, marketingové funkcie, prehľad skladových zásob alebo hodnotenia od zákazníkov.
Pandémia preverila pripravenosť podnikateľov
Jedna z najväčších skúšok pre celý podnikateľský sektor, ale aj samotný rezervačný systém Reservanto, prišla pred pár rokmi. Počas dvoch turbulentných rokov lockdownu a obmedzení bolo potrebné čeliť úplne novým výzvam a zatvorené prevádzky sa začali masívne premiestňovať do online priestoru. Práve v tejto dobe bola pomocná ruka Reservanta pomyselným kľúčovým partnerom, ktorý zaisťoval bezproblémové premostenie do online rezervácií a tiež komunikáciu s klientmi. Nebolo to však len o podnikateľoch. Reservanto sa osvedčilo tiež v nemocniciach a testovacích laboratóriách, kde sa počas pandémie spracovalo viac ako 1,5 milióna rezervácií.
Zákazníci si za tie roky rezervovali najrozmanitejšie služby od prehliadok vinných pivníc cez servis bicyklov až po prepravu lodí cez vodnú nádrž Slapy. A že svet online rezervácií nie je nudný dokazujú aj veľmi špecifické služby, ktoré bolo možné si v priebehu rokov na Reservanto zabookovať. Medzi ne rozhodne patrí napríklad zbieranie psích exkrementov alebo naopak, v reprezentatívnej rovine, let s prezidentom.
Online priestor sa po období pandémie nezačal zatvárať. A ani stagnovať. Vďaka obľube jednoduchých rezervácii z pohodlia domova a dôvere používateľov Reservanto tak bolo napríklad v roku 2022 spracovaných toľko rezervácii, koľko ich bolo vytvorených za predchádzajúcich 9 rokov!
Autor: Miki
Tento príspevok bol vytvorený 27.11.2024. Pozrite si ďalšie príspevky autora Miki.