Úvod » Marketing » Marketing » Marketingová analýza » Analýza marketingového prostredia podniku

Firmy pôsobia v komplexe trhového prostredia. Kto si chce na trhu udržať pozíciu, musí starostlivo sledovať a analyzovať svoje okolie. Vo všeobecnosti MP tvoria nekontrolovateľné faktory, ktoré obklopujú podnik. Úspešnosť firmy závisí od jej schopnosti prispôsobiť svoj marketingový mix vývoju prostredia. MP sa skladá z mikroprostredia a makroprostredia.

Mikroprostredie charakterizujú faktory, ktoré majú vplyv na schopnosť firmy uspokojovať potreby zákazníkov, čiže schopnosť poskytovať službu na riešenie problémov.
Makroprostredie vytvárajú širšie spoločenské vplyvy, ktoré pôsobia na celé mikroprostredie a ovplyvňujú proces výmenných vzťahov s cieľovým trhom, čiže schopnosť manažmentu spracovať a reagovať na zmeny v trendoch vývoja spoločnosti.

1 komentár “Analýza marketingového prostredia podniku

  1. Hoci dátové analýzy a umelá inteligencia poskytujú mocné nástroje pre rozbor trhov a trendov, tradičné metódy ako segmentácia demografických a ekonomických faktorov zostávajú dôležité pre pochopenie širších sociálnych a kultúrnych kontextov, ktoré môžu mať hlboký vplyv na spotrebiteľské správanie a podnikateľské stratégie.

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥