Marketing, ktorý zaručene predáva – cieľ každého podniku. Čo však v procese od vzniku produktu až po jeho predaj spája marketing aj predaj? Stratégie, taktiky a hlavne praktické postupy, aby si klienti práve váš produkt či službu kúpili budú predstavené na konferencii Marketing That Sells 2010 v hoteli Gate One, 5. októbra.
Nadšenie začína vo vnútri firmy Životný cyklus produktu začína ideou. No a idea potrebuje to správne vnútorné nadchnutie sa pre vec. „Najdôležitejšie je presvedčiť ľudí vo firme, že to, na čom sa pracuje je správne a bude to fungovať. Ak sú ľudia okolo nadšení a baví ich to, uveria v produkt a úspech je zaručený,“ povedal v rozhovore pred konferenciou jeden z prednášajúcich Viliam Matušek, marketingový riaditeľ Baliarní obchodu, a.s. Poprad.
Marketing nie sú len čísla, texty a pekné grafy. Navyše ľudia sú rôzni. „Našťastie! Lebo keby sme boli všetci rovnakí, bola by to veľká nuda,“ konštatuje odborník a keyspeaker Igor Brossmann, majiteľ a riaditeľ BROSSMANN Consulting, s.r.o., spoločnosti alternatívneho marketingu, Slovensko: „V marketingu a reklame pravdepodobne viac ako v iných typoch biznisu sú potrební ľudia, ktorí sa vedia pozrieť na veci inak, s nadšením, ktorí vedia nájsť netradičné riešenia, ktorí majú odvahu chodiť po nevyšliapaných chodníkoch.“
Predstavy pretavené do zisku Samozrejme, je veľmi potrebné, aby v tíme boli aj ľudia, ktorí dokážu predstavy marketérov zrealizovať v praxi. Lebo produkt či službu treba vedieť zrealizovať na trhu – a so ziskom. Obchod predstavuje zreálnenie myšlienok a nápadov. Široký marketingový záber dostáva v obchodnej praxi reálne kontúry. „Keď po 12. mesiacoch práce vidíte ľudí kupovať skutočný produkt na pultoch a medzi sebou diskutujú o ich chuti, je to super pocit,“ tvrdí V. Matušek.
Čo je však oveľa ťažšie, sú podľa V. Matušeka rozhodnutia ako napríklad prestať vyrábať produkt, ktorý predstavoval objem 30 ton tovaru. Zároveň je potrebné toto zásadné rozhodnutie obhájiť pred vedením podniku a hlavne poskytnúť alternatívu, ktorá prinesie dvakrát väčší predaj a hlavne vyšší zisk. „Ak si predstavíte, že na trhu existujú stovky druhov výrobkov v oblasti čaju, v takomto priestore vedieť zaujať je umenie,“ dodáva.
Počúvať vlastnú intuíciu Každý z nás vie, čo bolo, ale nikto z nás netuší, čo sa stane najbližšiu minútu. Tak je to v živote i v biznise. Najťažším bodom je vymyslieť niečo, čo sa nepodarilo ostatným hráčom na trhu. Či ide o produkt, službu alebo predajnú stratégiu. Ľudia sú rôzni, tak ako sa trafiť do správnej ceny, obalu či chuti? Detailné prieskumy trhu či analýzy konkurencie majú svoju hodnotu, ale… netreba ju preceňovať tvrdí I. Brossman, ktorý za oveľa dôležitejšiu považuje intuíciu a odvahu. „Miesto učenia sa rôznych marketingových teórií by som preto na školách radšej vyučoval cibrenie intuície.“
Prednášajúci radia: snažte sa robiť veci inak, buďte originálni, svojskí, inovujte a prekvapujte! Veľmi dôležité je mať správnych ľudí na dôležitých miestach, pretože vývoj, marketing a predaj je tímová práca.
Článok hovorí o dôležitosti nadšenia vo vnútri firmy, správnom marketingu, a potrebe mať správnych ľudí na dôležitých pozíciách pre úspech a zvýšenie zisku.
Zvýšenie zisku zahŕňa viac než len marketing, vrátane inovácií a správneho tímového ducha.
Ako môže firma zabezpečiť, že jej produkty budú trvalo ziskové v dynamicky sa meniacom trhu?
je kľúčom adaptabilita, inovácia a schopnosť firmy reagovať na trhové zmeny pri zachovaní kvality a zákazníckej spokojnosti.