Preto je nutné dbať nielen o jej produkty a služby, či ich prezentáciu, ale aj o Váš vzhľad.
V našej spoločnosti už nespoznáme podnikateľa len na základe kvalitného obleku a kravaty. Aj vo svete obchodu sú isté možnosti, ktoré závisia najmä od podnikateľskej činnosti. Nie vždy teda musíte na stretnutia chodiť zásadne v obleku a s kravatou. Niekedy sa však tomu nevyhnete, no v tom prípade určite dbajte aj na detaily. K elegantnému štýlu budete len ťažko ladiť športové hodinky. Pre obchodné stretnutia, či už s klientmi, obchodnými partnermi, alebo napríklad s bankou určite využijete skôr vkusné hodinky Michael Kors. Ich decentný avšak luxusný vzhľad dodá vážnosť aj Vašim slovám.
Avšak skôr než začnete riešiť otázku imidžu, musíte svoju firmu najskôr dostať na trh. Vaše obchodné zručnosti a možno aj trochu šťastia však budete potrebovať až keď bude Vaša firma zapísaná v Obchodnom registri. Práve táto povinnosť však odrádza každého podnikateľa. Dôvodom je jej časová náročnosť aj nevyhnutné znalosti legislatívy. Riešenie však aj pre Vás ponúkajú spoločnosti, ktoré sa špecializujú na zakladanie firiem. Ich pomoc je žiadaná, no ak nemôžete dlho čakať, môžete si firmu aj jednoducho kúpiť. Predaj spoločností je vyhľadávaný najmä pre rýchlosť s akou môžete podnikať, a to bez zbytočných prieťahov a zdržaní. Vyberať môžete zo spoločností, ktoré už na trhu nejaký ten čas pôsobia alebo z úplne nových firiem, založených výlučne len na ďalší predaj. Tieto ready made spoločnosti sú oveľa spoľahlivejšou voľbou, najmä ak ide o Vašu prvú firmu a skúsenosti s podnikaním.
Každá firma však nevyhnutne potrebuje aj internet. Prostredníctvom stránky sa totiž môžete prezentovať oveľa väčšiemu množstvu potenciálnych zákazníkov. Dôležitý je však prvý dojem, preto prenechajte tvorbu www stránky profesionálom.
Aké faktory sú kľúčové pri reprezentácii vlastnej firmy podnikateľom?
Kľúčové faktory zahŕňajú nielen produkty a služby firmy a ich prezentáciu, ale aj osobný vzhľad podnikateľa.
Je správne súdiť podnikateľov na základe ich vzhľadu a nie podľa kvality ich služieb alebo produktov?
Aj keď vzhľad môže ovplyvniť prvý dojem, dôležitejšie by mali byť kvalita a hodnota ponúkaných služieb a produktov.
Môže byť dôraz na vzhľad podnikateľa v rozpore s hodnotami firmy zameranými na inkluzivitu a diverzitu?
Dôraz na profesionálny vzhľad by mal byť vyvážený s podporou inkluzivity a diverzity, rešpektujúc individuálne rozdiely bez negatívneho vplyvu na obraz firmy.