Verejnosť marketingu služieb
Verejnosť marketingu služieb a cestovného ruchu tvorí vnútorná a vonkajšia verejnosť.
Vnútroná verejnosť
- zamestnanci
- odbory
- akcionári
Vonkajšia verejenosť
- zákazníci
- komplementárne organizácie
- konkurenti
- odborové spoločenstvá
- miestne spoločenstvá
- vláda
- médiá
- finančná sféra
- vzdelávacie inštitúcie MS a CR
Prístupy k cenotvorbe
- nevedecký – konkurenčný prístup k cenotvorbe – nasledovanie trhových vodcov, intuitívny, zo skúsenosti
- vedecký prístup k cenotvorbe – cieľová, cenové zľavy a diskriminácia, propagačná tvorba cien, tvorba cien prirážkou, stanovenie cien nových výrobkov, šitie ceny na mieru, s ohľadom na psychologické vplyvy a vplyvy nepárnych čísiel, cenové zvýhodnenie
- mnohoúrovňový prístup k cenotvorbe
Faktory vplývajúce na ceny
Medzi základné faktory vplývajúce na ceny patria:
- základné charakteristiky zákazníka
- celkové ciele spoločnosti
- image a pozícia spoločnosti na trhu
- objem spotrebiteľského dopytu
- náklady
- konkurencia
- kanály
- komplementárne služby a zariadenia
- konzistencia s ostatnými súčasťami marketingového mixu a stratégiou
Kritériá cenovej diskriminácie
Aké sú kritériá cenovej diskriminácie? Pozrite si hlavné kritériá, ktoré majú vplyv na cenovú diskrimináciu:
- cieľový trh
- forma poskytovaných služieb
- miesto
- čas
Autor: EuroEkonóm.sk
Tento príspevok bol vytvorený 4.12.2008 a aktualizovaný 26.6.2015. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.