( vikinka,  0)

Charakteristika firmy Baby Shop a základné údaje

Toto je podnikateľský zámer firmy, ktorú chceme založiť – Baby Shop Anjelik s. r. o. Našim zámerom je predávať detské potreby a oblečenie, kočíky, postieľky, autosedačky, hračky, chodítka, vaničky, fľaše, cumlíky, krstové oblečenie a krstové košieľky, vyšívanie košieľok, tehotenské oblečenie, podprsenky na kojenie, odsávačky mlieka, ortopedické nohavičky, deky, zavinovačky, fusaky, antirefluxné podložky, stoličky, ohradky, cestovné postieľky. Pre takýto smer podnikania sme sa rozhodli preto, lebo osobne nás táto téma zaujíma, dá sa povedať, že sa nám páči materstvo, malé deti a všetko čo k tomu patrí a je pre nás veľkou výzvou skúsiť rozbehnúť takýto biznis. Taktiež sme presvedčené, že podnikanie v tejto oblasti sa vyplatí, pretože väčšina párov túži mať spolu dieťatko a s láskou sa oňho starať. Taktiež sa zvyšuje priemerný vek prvorodičiek, väčšina z nich má už trvalé zamestnanie a stabilnú finančnú situáciu, takže určite budú dávať prednosť kvalitným vecičkám pre svoje dieťatko.

Naša firma je obchodnou spoločnosťou, teda budeme vystupovať pod právnou formou spoločnosť s ručením obmedzeným.

Firma Baby Shop Anjelik s. r. o. si plánuje zriadiť predajňu detského tovaru a hračiek, situovanú v centre mesta, a plánujeme svoju činnosť rozšíriť aj na predaj prostredníctvom internetu. Priestory, v ktorých budeme realizovať predaj plánujeme prenajať od mesta Brezno, v ktorom sa nachádzajú len dve podobné predajne, preto sa budeme snažiť prísť s niečím novým a unikátnym, ako je napríklad veľký detský kútik a tiež bazar detského oblečenia. V našej predajni sa deti budú môcť hrať so všetkými hračkami, ktoré sa im zapáčia.

Tovar bude firma získavať pomocou internetových dodávateľov. Keďže sme začínajúca firma, naše finančné prostriedky sú obmedzené a preto chceme získať bankový úver vo výške 5 000 € s 5 % úročením na 5 rokov, ktorý využijeme na dokúpenie potrebného zariadenia do predajne.

Miesto podnikania je Brezno na Nám gen. M. R. Štefánika 13, čo je hlavné námestie mesta a zároveň stred mesta, čiže východisková poloha je veľmi výhodná.

Naším cieľom v podnikaní je pokryť vstupné náklady a vykazovať zisk, presadiť sa na trhu, postupne zlepšovať poskytované služby, získať dobré meno a stálych zákazníkov, rozšíriť sortiment služieb, mať dostatočný obrat, aby sme mohli prijať viac zamestnancov a vytvoriť viacej prevádzok nielen na Slovensku, ale aj v iných štátoch Európskej Únie a tým rozšíriť pôsobnosť firmy a dlhodobo prosperovať.

Opis firmy Baby Shop

Naša firma sa špecializuje na predaj sortimentu pre deti t.j. oblečenie, kočíky, postieľky, autosedačky, hračky, chodítka, vaničky, fľaše, cumlíky, krstové oblečenie a krstové košieľky, vyšívanie košieľok, tehotenské oblečenie, podprsenky na kojenie, odsávačky mlieka, ortopedické nohavičky, deky, zavinovačky, fusaky, antirefluxné podložky, stoličky, ohradky, cestovné postieľky.

Keďže náš sortiment je hlavne pre tehotné ženy a malé deti, aj okruh našich zákazníkov je špecifický. Orientujeme sa hlavne na úzku skupinu zákazníkov, pre ktorých sa snažíme spraviť maximum.

Náš tovar ponúkame priamo v predajni, ale aj prostredníctvom našej internetovej stránky, kde si zákazníci môžu tovar priamo objednať a prostredníctvom kuriéra alebo na dobierku im budú doručené priamo domov, no pre zákazníkov, ktorý majú radšej osobný výber tovarov, máme v našej predajni veľký výber detského sortimentu a v prípade potreby vieme tovar aj doobjednať, na základe katalógov.

Našim najšpecifickejším výrobkom je ručné vyšívanie detských košieľok na krst. V našom regióne sa takéto ručne vyšívané košieľky zháňajú dosť ťažko a v tom vidím našu výhodu oproti konkurencii, ktorá je v našom regióne pomerne malá. Naše výhody vidím v tom, že ponúkame kvalitné, nezávadné a licencované výrobky.

Prehľad odvetvia konkurencie

Každá firma sa pri definícii podnikateľského zámeru musí zaoberať otázkou, či investovať na určitom trhu. Rozhodnutie je ovplyvňované rôznymi faktormi, jedným z nich je charakter a intenzita konkurencie na danom trhu.

Michal Porter z Harvardu identifikoval päť síl, ktoré ovplyvňujú dlhodobú ziskovú príťažlivosť trhu alebo trhového segmentu.

Existujuca konkurencia

V meste Brezno existujú dve hračkárstva, ktoré ponúkajú doplnkový tovar a to konkrétne detské oblečenie a kočíky. Keďže ich sortiment nie je zameraný hlavne na detské potreby, autosedačky, chodítka, perinky, tehotenské oblečenie a bielizeň, odsávačky mlieka, ortopedické nohavičky, deky, zavinovačky, fusaky, ale na hračky, nepredstavujú pre nás veľkú konkurenciu. Konkurenciou pre nás sú rôzne internetové obchody, ktoré fungujú zásielkovým spôsobom, preto sa snažíme urobiť našu stránku čo najzaujímavejšie, snažíme sa tiež znížiť lehoty dodania tovarov, plánujeme investovať viacej finančných prostriedkov do reklamy, plánujeme dopĺňať fotogalériu nášho sortimentu tovaru.

Veľkou výhodou našej firmy bude bazar detského oblečenia, ktoré by bolo od našich zákazníkov vykupované a ďalej predávané za výhodné ceny. Ďalšou výhodou nášho fungovania na trhu by boli vlastné výrobky a to vyšité krstové košieľky s požadovaným menom dieťatka, pretože na Slovensku takýto produkt ponúka veľmi málo spoločností, podobné výrobky sa dajú kúpiť väčšinou v zahraničí, pričom poštovné zvyšuje cenu.

Predpokladaná reakcia konkurentov na náš vstup na trh nebude veľmi prívetivá. Naša konkurencia nás zaregistruje od začiatku nášho pôsobenia. Prvý konkurenčný boj sme už pred našim ohláseným vznikom zaznamenali, keď firma Benatti s. r. o. rozšírila svoju reklamnú kampaň. Keďže trh s detským oblečením je vysoko obmedzený, pretože segmenty tohto trhu sú malé, to znamená, že nakupovať budú u nás prevažne mamičky a tento tovar nie je každodennej spotreby, konkurencia si teda uvedomuje, že náš vstup na trh bude mať pre nich vysoko negatívny dopad.

Keďže naša spoločnosť plánuje ponúka široký sortiment kvalitných, značkových výrobkov, ich cena bude primeraná tejto skutočnosti, t.z., že budeme mať zrejme rovnaké, až vyššie ceny než konkurencia, ale predpokladáme tiež, že zákazníci si uvedomia potrebu kvalitného tovaru a aj napriek vyšším cenám uprednostnia náš tovar.

Plánujeme, aby jedným z našich dodávateľov bol veľkoobchod Laritex, s.r.o.-EMMER. Je výrobcom detského oblečenia, no v ponuke ich firmy okrem vlastných výrobkov značiek EMMER sa nachádza aj veľmi kvalitné kojenecké oblečenie SCAMP a obľúbené licenčné charaktery HELLO KITTY a DISNEY od popredných výrobcov. Veľký sortiment výrobkov sa pohybuje od veľkosti 56 do 164, teda od najmenších až po najväčšie deti. Výber je veľmi široký a rôznorodý, čo je pre našu spoločnosť veľmi výhodné, pretože u nich môžeme nakúpiť veľkú časť nášho ponúkaného tovaru. Spoločnosť získala v roku 2008 exkluzívne povolenie na distribúciu licenčných značiek ako Barbie, Spiderman, Hot-wheels, Polly pocket a Tom & Jerry.

Vedeli by nám dodávať licenčné výrobky ako napríklad: body, detské oblečnie, nohavice, teplákové súpravy, detské čiapky, rukavice, šály, spodné prádlo, pyžamá, župany, pančucháče, ponožky, plážové osušky, posteľná bielizeň a plavky, ale aj vaky a fusaky, podložky, bavlnené plienky, ….

Názov tovaru Cena €/ks
Detský kočík 190 – 500
Chodítka a odrážadlá 30 – 83
Autosedačky 127 – 200
Nosiče a klokanky 49 – 71
Postieľky 50 – 120
Ohrádky 53 – 135
Vaky a fusaky 21 – 99
Podložky a vankúše 10 – 67
Prebaľovacie potreby 7 – 25
Detské oblečenie 0,50 – 52
Nočníky 2,70 – 32
Kúpacie vaničky 12 – 15,40
Zubné kefky, hrebene a kefy 1,70 – 11,20
Nosné odsávačky Od 2 €
Detské fľaše, cumle, cumlíky 3,50 – 21,30
Bavlnené plienky 0,65 – 0,70

Tabuľka č. 1 – Ponúkaný tovar

Existujúce subjekty na trhu

Na trhu s detským oblečením a potrebami pôsobí mnoho firiem. V našom blízkom okolí sa nachádza 5 existujúcich firiem a to: Benatti s. r. o., ALIZA s. r. o., Baby-shop s. r. o., Slniečko s. r. o. a ABC-shop a. s.

Potenciálna konkurencia

Potenciálna konkurencia pre nás predstavujú spoločnosti, ktoré sa na trhu ešte len snažia presadiť, alebo plánujú vstup na trh. Momentálne nemáme vedomosti, že by sa na trh snažila preraziť nejaká nová konkurencia.

Substitučné produkty, vyrábané konkurenciou

Keďže našu konkurenciu predstavujú predovšetkým hračkárstva ponúkajúce sortiment pre detičky, ich sortiment je podobný nášmu i keď každá spoločnosť má svoje špecifiká.

Benatti s. r. o., obohatilo svoj sortiment o elektronické autíčka a motorky, na ktorých si môžu malý šoféri skúšať svoju šikovnosť v jazdení.

Slniečko s. r. o. spolupracuje so spoločnosťou vyrábajúcou nábytok a ponúka zákazníkom možnosť objednania kvalitného dreveného nábytku na mieru priamo v predajni.

Marketingový mix

Marketingový mix (v najbežnejšej podobe označovaný aj ako 4 P; angl. marketing mix, 4 P’s) je konkrétna (kvalitatívna, kvantitatívna a časová) kombinácia marketingových nástrojov (staršie nazývaných odbytové nástroje). Marketingové nástroje sú základné „nástroje“ (t. j. činitele, prostriedky, parametre), ktorými podnik môže ovplyvniť svoje odbytové trhy resp. dosiahnuť svoje marketingové ciele.

Patria sem nástroje: produkt(product), cena (price), distribúcia (place) a propagácia (promotion).

Produkt

Naša firma sa zmeriava hlavne na predaj detských potrieb a oblečenia, kočíky, postieľkov, autosedačiek, hračiek, chodítok, vaničiek, fliaš, cumlíkov, krstového oblečenia a medzi naše výrobky patria krstové košieľky, vyšívanie košieľok.

Firma sa zaoberá prevažne predajom ale v rámci podnikania má aj bazár detského oblečenia, v ktorom si môžu aj ľudia s menším prímom zaobstarať kvalitné veci pre svoje dieťatko.

Doplnkovým produktom bode naša spoľahlivosť, príjemné prostredie obchodu, rýchlosť, 24 hodinová dodávka tovaru až domov. Zákazník môže s našimi službami počítať už od samotného aktu objednania a príjemného, nekomplikovaného vybavenia reklamácií.

Kvalita poskytovaných služieb bude vysoká a porovnateľná s ostatnou konkurenciou. Taktiež neposkytujeme zákazníkom iba služby v podobe predaja tovaru, ale aj bazár a vyšitie košieľok podľa predstáv zákazníka.

Cena

Ceny našich výrobkov sú prijateľné a vzhľadom na kvalitu tovarov primerané, viď tabuľka č. 1. Svoje služby ohodnotíme percentuálne zo sumy sprostredkovaného tovaru, alebo služby. Výška tohto percenta nebude pevne daná, keďže sa snažíme získať viacej zákazníkov ako konkurencia, toto percento by malo byť vo výške 8%. Keby percento bolo pevne dané mohlo by sa stať, že niektorým by to po finančnej stránke nevyhovovalo, preto sa budeme snažiť vyjednať sumu, ktorá by pokryla naše náklady, vyhovela by zákazníkom a v neposlednom rade priniesla aj nám zisk. Ďalšou prioritou pri určovaní tohto percentuálneho zhodnotenia našej práce, bude aj náročnosť našich klientov a čas ktorý strávime pri vybavovaní ich požiadaviek.

V prípade výroby krstových košieľok je možné sa dopredu dohodnúť so zákazníkmi na približnej sume za naše služby. Táto suma sa len na záver upraví, pretože môžu nastať neočakávané príležitosti či udalosti, ktoré môžu dopredu dohodnutú sumu znížiť, alebo zvýšiť.

Na začiatok je najdôležitejšie, aby sme sa dostali do povedomia ľudí a vybudovala si dobré meno, preto nebudú zo začiatku ceny príliš vysoké a nebude našou prioritou zisk. Postupne ako sa stane náš podnik a naše služby žiadané sa aj ich suma zvýši.

Distribúcia

Predajná cesta – cesta od poskytovateľa až po zákazníka, v nej bude figurovať naša firma na druhom mieste, pretože my najskôr nadviažeme kontakt s výrobcami a sprostredkujeme zákazníkovi požadovaný tovar.

Propagácia

Propagovať náš podnik budeme prostredníctvom vývesnej tabule ( tá bude obsahovať: meno, popis činnosti, ktorý bude pútavý, jednoduchý a bude zahŕňať základné informácie tak, aby zákazníka neodlákalo príliš veľa informácii), ktorú umiestnime pred dvere obchodu a na informatívne tabule mesta. Ďalej využijeme reklamu v miestnej tlači Horehronie, ktoré poskytuje informácie o podnikateľskej činnosti z celého Horehronia, neskôr plánujeme využiť reklamu aj v najčítanejších týždenníkoch. Samozrejme si zriadime aj internetovú stránku, keďže je pre naše obchodovanie veľmi dôležitá, a ktorá bude podrobne informovať o našej činnosti, zárukách, postup objednávania a ďalšie dôležité informácie.

Taktiež pomocou vizitiek a malých reklamných letáčikov sa budeme snažiť osloviť našich potenciálnych zákazníkov. Postupne by sme sa chceli prepracovať k nejakej známejšej osobe, ktorá by využila naše služby a odporučila nás vo vyšších kruhoch. To by sme považovali asi za najväčšiu reklamu.

Autor: vikinka

Tento príspevok bol vytvorený 9.4.2015 a aktualizovaný 21.2.2019. Pozrite si ďalšie príspevky autora vikinka.


Pridaj komentár

Komentár sa zobrazí až po schválení.