Základné etapy projektu pre podnikový IS
Základné etapy projektu pre podnikový informačný systém založeného na nákupe ERP systému:
- analýza potrieb podniku
- výber vhodného typu ERP systému a jeho dodávateľa
- implementá cia vybraného ERP systému v podniku
- prevádzka informačného systému
Analýza potrieb podniku
Analýza potrieb podniku predstavuje analýzu potrieb zavedenia moderného informačného systému v podniku – či podnik potrebuje zmeniť, vylepšiť alebo zaviesť úplne nový typ informačného systému.
Výber vhodného typu ERP systému a jeho dodávateľa
Výber vhodného typu ERP systému a jeho dodávateľa je výber produktu, ktorý bude implementovaný a jeho dodávateľa je možné vykonať v niekoľkých etapách:
- prvé kolo – hrubý výber, vyberá z celkovej ponuky na trhu presný segment produktov informačných sytémov a ich producentov,
- druhé kolo – jemný výber, nasmerované na 4-6 dodávateľov
Výber dodávateľa zahrňuje:
- poslanie potenciálnym 4-6 dodávateľom rámcové zadania,
- príjem a evidencia ponúk oslovených dodávateľov,
- kontaktné schôdzky u potenciálnych dodávateľov,
- zúženie výberu a konečný výber jedného dodávateľa,
- príprava a podpísanie zmluvy.
Cena je oznamovaná pri samotnom jednaní o dodávke. Do úvahy sa berie, či ide o nákup systému do vlastníctva alebo ako Outsourcing, dĺžka spolupráce, rozsah objednávky a iné.
Implementácia vybraného ERP systému v podniku
Pri implementácii vybraného ERP systému v podniku je dôležitá doba implementácie, teda presný termín kedy začne slúžiť ERP pracovníkom podniku. Samotnú implementáciu môžeme všeobecne rozdeliť do nasledujúcich krokov:
- inštalácia informačného systému,
- parametrizácia systému, testovanie skúšobnej verzie informačného sytému
- príprava produktívnej prevádzky – naplnenie systému dátami (školenie užívateľov,..)
- záverečné testovanie jednotlivých blokov a hlavne testovanie celého systému ako celku,
- uvedenie do prevádzky.
Prevádzka informačného systému
Prevádzka informačného systému zahŕňa niekoľko mesiacov prevádzky, ktorá pokračuje aj po skončení a uzatvorení projektu. Ide o dobu na doladenie systému, odstránenie chýb a nezrovnalostí, získanie dostatočných návykov užívateľov
Štruktúra projektového tímu
Nachádzajú sa tu dve skupiny: riadiaci výbor a projektový tím.
Súčasťou riadiaceho výbore sú:
- sponzor projektu dodávateľa (vrcholový manažér dodávateľskej firmy, ktorý garantuje kvalitu dodávky systému a samotnej implementácie)
- sponzor projektu zákazníka (firma, ktorá nakupuje EPR systém)
- členovia riadiaceho výboru
Prelínajúci sú:
- vedúci projektu dodávateľa (odborník špecialista na dodávaný systém ale aj skúsený manažér)
- vedúci projektu zákazníka
Súčasťou druhej skupiny projektového tímu sú:
- špecialisti dodávateľa
- členovia tímu – špecialisti (zákazník)
- procesné tímy ako: marketing, financie, odbyt, výroba a iné.
Autor: petrik14
Tento príspevok bol vytvorený 20.3.2015 a aktualizovaný 21.2.2019. Pozrite si ďalšie príspevky autora petrik14.