( suedig,  0)

Popis spoločnosti Tesco

Spoločnosť TESCO STORES vstúpila na trh v roku 1924 a v súčasnosti má prevádzky po celom svete približne v 13 štátoch v Európe a Ázii. Prevádzkuje rôzne formáty – od formátov Extra, cez hypermarkety, supermarkety, expresy aj obchodné domy, čerpacie stanice.

Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých. Preto neustále rozširuje sortiment výrobkov a ponuku služieb. Popri množstve formátov svojich obchodov, od Tesco Expres až po formáty Extra, Tesco zahŕňa aj telekomunikácie, optiku a lekárne.

Tesco patrí k svetovým lídrom v inováciách na poli maloobchodu. K inovatívnym projektom spoločnosti patrí zavedenie samoobslužných pokladní, unikátna služba „Tesco potraviny domov“, ale aj vernostný systém ClubCard.

Problém: pokles vianočných tržieb

Tesco v tomto roku zažil najhoršie vianočné obdobie za niekoľko desiatok rokov. Najväčší britský maloobchodný reťazec a svetová trojka nedokázal prilákať zákazníkov. Pokles tržieb nezastavila ani masivná reklamná kampaň. Pre väčšinu obchodov sú Vianoce najsilnejším obdobím v roku. Tescu ale klesli tržby o viac ako 2%.

Toto číslo sa podpíše na celoročnom zisku spoločnosti. Dôvody vzniku tohto problému v Btiránii môžu byť všeobecné problémy maloobchodného sektoru a pochybenie zo strany Tesca, ktoré zaspalo nástup konkurencie.

Trhový podiel Tesca začal preberať konkurenčný Saintbury. Avšak Tescu aj keď sa nedarí na domácom trhu, v zahraničí je to práve naopak. Predaje stúpli až o 8%.

Návrh riešenia

  • Podnik sa môže zamerať na zvyšujúcu predajnosť na zahraničnom trhu, tak aby dohnal straty na domácom trhu
  • Ak však podnik chce neustále zvyšovať svoju predajnosť i na domácom trhu, navrhovala by som detailnú analýzu vzniknutých možných chýb, ktorých sa mohlo Tesco dopustiť a tým odradiť zákazníkov od kúpy
  • Analyzovať konkurenciu čo presne robí, ako to robí, čo využíva k prilákaniu zákazníkov, čo zákazníci uprednostňujú, prečo sa rozhodujú pre konkurenciu a nie pre Tesco atď.
  • Podľa týchto analýz by som zvolila ďalšie vhodné postupy ako efektívnejšiu reklamu, možnosť zamerať sa na užšiu cieľovú skupinu zákazníkov, alebo zameriavať sa na rôzne skupiny zároveň
  • Riešenie by taktiež malo byť zamerané na konkurenciu, prečo je úspešnejšia a čo robiť aby si podiel na domácom trhu udržala alebo vrátila na pôvodné hodnoty
  • Zvoliť propagáciu podniku tak, aby zákazníci neboli z nej znudení, aby nebola „tuctová“ , ale svieža. Možno aj tá ako keby sviežosť novej konkurencie láka zákazníkov viac

Autor: suedig

Tento príspevok bol vytvorený 8.3.2015 a aktualizovaný 21.2.2019. Pozrite si ďalšie príspevky autora suedig.


Pridaj komentár

Komentár sa zobrazí až po schválení.