(, EuroEkonóm.sk ,  6)

Argentiho model:
– zahŕňa plánovanie organizácie ako celku, ale nie plánovanie celej organizácie
– korporatívne plánovanie ovplyvňuje štruktúru organizácie na niekoľko rokov dopredu a preto sa tieto plány zostavujú v podmienkach neurčitosti vzhľadom k budúcnosti

Charakteristika Argentiho modelu plánovania

1. Korporatívny plán sa dotýka zásadných zmien v organizácií, ktoré majú dlhodobý charakter. Strategický plán je stanovený pre určitú funkčnú oblasť, korporatívna stratégia je však stavaná pre podnik ako celok.

2. Korporatívny plán nie je koordináciou plánov jednotlivých oddelení, resp. oblastí.

3. Korporatívny plán by mal obsahovať niekoľko hlavných rozhodnutí o budúcnosti podniku, t. z. že má identifikovať tzv. „nerozhodné kľúčové otázky“ v podniku.

4. Korporatívny plán má mať rozsah 10-12 strán, kde samotný korporatívny plán tvorí iba 1 stranu, zvyšok sú informácie potrebné pre korporatívny plán. Je to plán dávkový, nie kontinuálny, t. j. že sa urobí iba z času na čas, vízia by mala byť orientovaná na 5-10 rokov do budúcnosti.

Autor: EuroEkonóm.sk

Tento príspevok bol vytvorený 30.6.2008. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.

Už ste čítali?


Ekonomická poradňa

  1. Dominika

    Čo je kľúčovou charakteristikou Argentiho modelu korporatívneho plánovania?

  2. Filip Kalus

    Argentiho model korporatívneho plánovania sa zameriava na strategické a dlhodobé zmeny v organizácii, kde korporatívny plán sa netýka len koordinácie plánov jednotlivých oddelení, ale je orientovaný na celkovú strategickú víziu podniku.

  3. Heri

    Môže byť Argentiho model korporatívneho plánovania považovaný za zastaralý v dnešnom rýchlo sa meniacom obchodnom prostredí?

  4. Martina Repiska

    Hoci Argentiho model môže niektorými považovať za menej flexibilný v súčasnom dynamickom prostredí, jeho zameranie na dlhodobú strategickú víziu môže stále poskytovať cenný rámec pre podniky, ktoré hľadajú udržateľný rozvoj.

  5. Curon

    V akom rozsahu by sa firmy mali spoliehať na tradičné modely korporatívneho plánovania, ako je Argentiho model, v ére digitálnej transformácie?

  6. Erik Kalus

    Vo svete digitálnej transformácie by firmy mali pristupovať k tradičným modelom, ako je Argentiho, s otvorenosťou k adaptácii a inovácii. Zatiaľ čo tieto modely môžu poskytnúť pevné základy, úspech v dnešnom prostredí často vyžaduje flexibilitu a ochotu prijímať nové prístupy.

Pridaj komentár