Kancelária je miestom, kde by sa mali ľudia cítiť čo najviac komfortne. Preto je dôležité zariadiť si ju tak, aby ste s ňou boli spokojní. Kancelársky nábytok by nemal byť len na pohľad pekný, ale tiež aj kvalitný. Pokiaľ chcete byť produktívni, vytvorte si zdravú a produktívnu kanceláriu. My vám povieme, ako na to.
Uponáhľaná doba si vyžaduje maximálnu produktivitu. Nezáleží na tom, či pracujete v tradičnom kancelárskom prostredí alebo z domu, kancelársky nábytok je nevyhnutný pre dosiahnutie vyššej produktivity. Vysoko kvalitný nábytok nie je len o estetickej stránke. Do značnej miery môže ovplyvniť aj váš pracovný výkon a koniec koncov aj celkovú pohodu.
🧠 Nezabúdajte: Pohodlné kancelárske stoličky, dobre organizované stoly a príslušenstvo znižujú fyzickú námahu. To vedie k lepšiemu sústredeniu a zvýšeniu efektivity.
Výber vhodnej kancelárskej stoličky
Práca v kancelárii je sedavá a preto by ste mali investovať do kvalitnej stoličky. Je dôležité, aby počas sedenia podporovala prirodzené chrbtové zakrivenie.
Kvalitné kancelárske stoličky majú operadlá ruk i hlavy a niektoré sú aj nastaviteľné. Pri sedení sa budete cítiť maximálne komfortne a nič vás nebude tlačiť alebo bolieť.
Dôležitý je aj oddychový priestor
Dni v kancelárii vedia byť poriadne namáhavé. Preto by ste mali mať okrem pracovného prostredia aj oddychový kútik. Ten môže pozostávať z nábytku, ako je pohodlná sedačka. Počas dňa si tak budete môcť dokonale oddýchnuť, načerpať nové sily a energiu. Sedačku tiež môžete využiť aj na brainstorming.
Sú farby kľúčové?
Áno, aj farby dokážu ovplyvniť náladu človeka. A nielen to. Ovplyvňujú aj efektivitu či produktivitu v práci. Nejde však len o farbu stien, ale aj farbu nábytku. Kancelársky nábytok sa odporúča zakúpiť v modrej, červenej, oranžovej či žltej farby. Tieto odtiene nájdete v kreatívnych prostrediach, sú živé, hravé a energické.
Zabudnite na neporiadok
Faktom je, že pokiaľ máte pracovný priestor v kancelárii bez neporiadku, podporuje to pocit pokoja a napomáha aj lepšej koncentrácii či kreativite. Viaceré štúdie totiž zistili, že kancelársky neporiadok negatívne vplýva na zamestnancov. Často sa cítia emočne vyčerpaní, vystresovaní a neproduktívni.
Preto sa zbavte zbytočných vecí, ktoré nepoužívate, zaobstarajte si organizátory a využite aj priestor na policiach. Ideálne je, ak si kanceláriu upracete vždy na konci pracovného dňa. Na druhý deň tak už budete mať všetko dokonale pripravené a budete sa môcť koncentrovať na 100 %.
Autor: Robinson
Tento príspevok bol vytvorený 15.2.2024 a aktualizovaný 12.3.2024. Pozrite si ďalšie príspevky autora Robinson.