… asi najväčšiu radosť som mal z vrtuľníka Sikorsky CH-54A Tarhe, alebo ak chcete Skycrane. Ja mám akúsi slabosť pre detaily, takže pohľad na tento jeden veľký lietajúci detail bol potešením pre moje oči. V múzeu sa nachádza okolo 275 lietadiel a vrtuľníkov a väčšina je pod holým nebom. Exponáty sú umiestnené podľa druhov. Dopravné lietadlá, transportné lietadlá, cvičné, hydroplány, stíhacie lietadlá, bombardéry a samozrejme vrtuľníky… Nahliadnite do poznámok Juraja Krajčíroviča z návštevy Pima Air & Space Museum.
Autor: Vrtulniky.sk
Tento príspevok bol vytvorený 25.2.2008 a aktualizovaný 3.7.2020. Pozrite si ďalšie príspevky autora Vrtulniky.sk.
Je mozne niekde v Europe vidiet nazivo Sikorski Skycrane? Viete o nejakych leteckych muzeach, kde tento kusok je mozne vidiet?
To Bohous: Neviem či je v múzeách, ale je možné ho vidieť lietať napríklad v Európe. Talianska firma Forestale ho používa na hasenie požiarov a iné práce. Takisto aj iná talianska firma European Air-Crane.
Inak som ho nasiel v USA a v Kanade. V Azii v Severnej Korei. Kolko tento vrtulnik unesie? 6 listovy rotor je dost husta vec…
Tonda: v špecifikáciach píšu, že unesie okolo 9 000kg. Priemer nosného rotoru vyše 21 metrov.
Aké zaujímavosti spomenul J. Krajčírovič vo svojom cestovateľskom denníku?
J. Krajčírovič spomenul návštevu Pima Air & Space Museum, kde ho najviac zaujal vrtuľník Sikorsky CH-54A Tarhe.
Ako cestovateľské zápisky ovplyvňujú vnímanie miest, ktoré autor navštívil?
Cestovateľské zápisky môžu výrazne ovplyvniť vnímanie miest tým, že poskytujú osobné postrehy a skúsenosti, ktoré môžu inšpirovať ďalších cestovateľov k návšteve.
Je etické zverejňovať cestovateľské zápisky, ktoré môžu mať vplyv na lokálne spoločenstvá a životné prostredie?
Zverejňovanie cestovateľských zápiskov nesie zodpovednosť za to, ako môžu ovplyvniť lokálne spoločenstvá a životné prostredie. Autori by mali byť citliví a uvážliví, aby ich príspevky podporovali udržateľný turizmus a rešpektovali miestne kultúry a prírodu.