Produkt
Produkt je čokoľvek, čo môže byť ponúknuté na trhu k uspokojeniu potrieb, alebo prianí. Produkty ponúkané na trhu zahrňujú materiálne veci (automobily, knihy,..), služby (holičstvo, koncerty), osoby (Barbara Streisandová), miesta (Hawai, Benátky) a myšlienky (plánovanie rodiny).
Päť úrovní produktu
Pri plánovaní marketingovej ponuky musíme mať na pamäti, že produkt existuje v piatich hierarchických usporiadaných rovinách:
- Užitočnosť – kvôli ktorej si spotrebiteľ kupuje produkt.
- Základný produkt – transformácie užitočnosti na konkrétny použiteľný produkt
- Idealizovaný očakávaný produkt – súbor vlastností a predností, ktoré bude zákazník od produktu očakávať a ktoré považuje pri kúpe za samozrejmé.
- Potenciálny produkt – niečo naviac k základnému produktu – čo by prekonalo priania alebo očakávania zákazníka.
- Potenciálny produkt – zahŕňa všetky rozšírenia a prídavky, ku ktorým dôjde u výrobkov v budúcnosti.
Rozhodovanie v produktovej politike
Produktová politika sa zaoberá týmito typmi rozhodovaní:
- Rozhodovanie o balení a značení
- Rozhodovanie o výrobkovom mixe
- Rozhodovanie o výrobkových radoch
- Rozhodovanie o značke
Autor: EuroEkonóm.sk
Tento príspevok bol vytvorený 30.3.2008 a aktualizovaný 24.2.2017. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.