Definícia internetového marketingu
Internetový marketing je využívanie služieb internetu na realizáciu či podporu marketingových aktivít.
Marketing na internete – on-line marketing – je kvalitatívne nová forma marketingu, ktorá môže byť charakterizovaná ako riadenie procesu uspokojovania ľudských potrieb informáciami, službami alebo tovarom pomocou internetu.
Marketing na internete je aplikácia internetu a príbuzných digitálnych technológií za účelom dosiahnutie marketingových cieľov.
Internetový marketing vs klasický marketing
Klasické médiá:
- komunikácia one to many
- text
- zvuk
- obraz
Nové médiá:
- komunikácia one to many, ale aj komunikácia one to one
- obojsmerná komunikácia
- technológia je dostupnejšia (záznam, prenos, uchovávanie, zdieľanie)
- každý sme potenciálne médiom, vydavateľom
Súvislosť www stránok a marketingu firmy
Webové stránky sú nástrojom marketingu. Webové stránky realizujú marketing firmy prostredníctvom prostredia Internetu:
- Obchodné pobočky
- Helplinka
- Informačný servis
- Vzorkovňa
- Vývesné štítky
- Firemný bulletin
Webové stránky sú cieľom marketingu. Webové stránky bez návštevnosti sú nanič. Musíme pre ne zabezpečiť marketingom cielenú návštevnosť.
Autor: EuroEkonóm.sk
Tento príspevok bol vytvorený 20.3.2009 a aktualizovaný 26.5.2016. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.